ד"ר ג'קי סרוב, לשעבר מנהל המיון הפנימי באיכילוב, הורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול

נקבע כי סרוב "קיצר תורים לאבוטבול עבור תמורה עלובה" ; השופטת ציינה כי היא אינה מקבלת את טענתו של סרוב כי פחד מאבוטבול ולכן הסכים לקבל את השוחד: "לא היה איום מפורש מצידו של אבוטבול"

"התביעה הוכיחה מעל לכל ספק סביר וכנדרש בכל משפט פלילי את אשמת הנאשם, ואני מרשיעה אותו בקבלת שוחד". כך קבע היום (א') בית משפט השלום בתל-אביב בהכרעת דינו של ד"ר ג'קי סרוב, מי שהקים וניהל את המחלקה למיון פנימי בבית-החולים איכילוב בתל-אביב ונחשב ל"רופא של הסלבריטאים". ד"ר סרוב הורשע בקיצור תורים עבור העבריין אסי אבוטבול תמורת שוחד, והטיעונים לעונשו נקבעו ל-19 בפברואר.

השופטת דורית רייך-שפירא קבעה כי היא מעדיפה את עדויות החוקרים ודוחה את הסבריו של ד"ר סרוב כי הוא הודה בעבירות כיוון שהתבלבל ופחד בזמן החקירה. "לא בשל לחץ פנימי הודה הנאשם בחקירה, כי אם מרצונו הטוב, תוך שהוא חש בושה וכלימה על כך שבעבור תמורה עלובה, שאינה יותר מ'נזיד עדשים', ויתר על כבודו וקיבל סכומים זעומים מאבוטבול", קבעה.

ליווי בבדיקות

בכתב האישום נטען כי אשר שטיימן, חברו של ד"ר סרוב, הכיר בינו לבין אבוטבול. ב-3 הזדמנויות שונות בשנים 2005-2006 ד"ר סרוב ליווה את אבוטבול בכל הבדיקות במיון הפנימי ובמחלקות אחרות באיכילוב, כשהוא מוודא שהוא נבדק ומטופל מיידית בלי להמתין בתור. תמורת קיצור התורים שילם לו אבוטבול, באמצעות שטיימן, 800 עד 1,000 שקל במזומן בכל פעם.

באחד המקרים לפני כשנה זכה אבוטבול לטיפול אישי מד"ר סרוב, שחיכה לו בפתח חדר המיון וקיבל על כך בתמורה 800 שקל. מאחר שאבוטבול יצא מבית המעצר בלא אישור, התקשר ד"ר סרוב לחוקר ביאחב"ל ואמר לו כי אבוטבול ביקר באותו היום בחדר המיון. ואולם, אבוטבול לא היה מרוצה מכך שד"ר שסרוב לא ציין בפני החוקר כי הטיפול היה "דחוף", ולכן שלח שליח לקחת מד"ר סרוב את כספי השוחד, שבסופו של דבר לא נלקחו ממנו.

פרקליטו של ד"ר סרוב, עו"ד ציון אמיר, אמר בעבר כי סרוב נקלט לסיטואציה שלא בטובתו, וטען כי לקח את הכספים משום שחש מאוים. באי-כוחו של אבוטבול טענו כי הכסף שהביא לד"ר סרוב היה תשלום לגיטימי עבור טיפול פרטי. (ת.פ. 8043/07).