קבוצת לובינסקי רוכשת ממיכאל לוי את המרכז הלוגיסטי של סמל"ת במשולש שורק

מומחים מעריכים כי שווי העסקה הוא 115 מיליון שקל ; המתחם, בצמוד למתחם החדש של איקאה, ישמש להעברת הפעילות הלוגיסטית של לובינסקי, שנמצאת כיום בבני-ברק, וכתשתית לוגיסטית לייבוא רכב סיני בעתיד

חברת דוד לובינסקי בע"מ, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן לישראל, רוכשת את מתחם מעוין שורק מידי סמל"ת, יבואנית פיאט ואלפא רומיאו. לעסקה שנחתמה בסוף השבוע קדמו מגעים שנמשכו מספר חודשים ועל המגרש התחרו יבואני רכב נוספים ובהם חברת "מאיר".

המתחם ממוקם באזור מבוקש ונדיר מאד, עם עתודות קרקע גדולות שכמותן קשה למצוא כיום בקרבה לגוש דן. הוא בצמוד למתחם "איקאה" החדש, שצפוי למשוך למקום תנועה רבה אם יפתח, ולמתחם קוקה קולה. יש לו גישה נוחה לירושלים, באר שבע ותל אביב.

השטח משתרע על פני 46 דונם, מתוכם 5,500 מ"ר בנוי הכוללים תשתיות להכנה ולמסירת מכוניות. המתחם נרכש בשנת 2004 תמורת 4.6 מיליון דולר והושקעו בו מיליוני שקלים בהקמת תשתיות תחזוקה. מחיר העסקה לא פורסם אולם בענף מעריכים כי הבעלים של קבוצת סמל"ת, מיכאל לוי, מכר אותו ברווח ניכר בהשוואה למחיר הרכישה. מומחים מעריכים כי שווי העסקה - 115 מיליון שקל.

המרכז הראשי בו ממוקם כיום האתר הלוגיסטי ובנייני ההנהלה של קבוצת לובינסקי ממוקם מאז שנות השבעים בעיר בני ברק לצד כביש גהה (מחלף גבעת שמואל), על שטח של כ 40 דונם. במתחם מצויים מרכז השירות הראשי -שרודר בני ברק, מחסן חלפים ענק, שטח בונדד לאחסון כ 2000 מכוניות וכמובן אולמות תצוגה ומשרדים. השטח הוא בבעלות פרטית ובמסגרת התב"ע ניתן לבנות עליו שכונת מגורים בבנייה רוויה או מתחמים שמשלבים מסחר. ככל הידוע לובינסקי לא מתכוונת להעמיד את המתחם למכירה בשלב זה והיא עשויה לבנות עליו פרויקט נדל"ן עצמאי, שיכלול בעיקר מסחר בשל הצמידות לציר גהה האסטרטגי.

מנכ"ל דוד לובינסקי, דורי מנור מסר: "העסקה תאפשר לחברת לובינסקי להרחיב את מגוון השירותים ללקוחותיה ולהעניק להם שרות ברמה גבוהה יותר. בשלב הראשון אנו מתכננים להשתמש בשטח לאחסון מכוניות פטורות ממכס (בונדד) ולהכנה ומסירת מכוניות חדשות ללקוחותינו. מאוחר יותר מתוכננת הקמת מחסן חלפים מרכזי חדשני וכן בעתיד אפשרות להקמת מרכז שירות ראשי מהמתקדמים מסוגו. כמו כן, השטח ישמש אפשרות צמיחה לחברות נוספות בבעלות לובינסקי: חברת הליסינג "פריים ליס" ופעילות הטרייד אין "לובינסקי טרייד", ד.ל.ב מוטוספורט ועוד." עורכי הדין אשר טיפלו בעסקה: משרד פישר בכר חן, מצד חברת סמל"ת ומשרד דורון אלמוג, מצד חברת דוד לובינסקי.

בענף הרכב מעריכים כי המתחם ישמש את לובינסקי גם להתרחבות העתידית לייבוא של כלי מתוצרת סין. כפי שפורסם קיבלה לאחרונה חברת לובינסקי את זיכיון הייבוא של קונצרן הרכב הסיני "SAIC" והיא עשויה להתחיל לייבא את המכוניות הסיניות עוד השנה. לשם כך היא תצטרך ככל הנראה תשתית מוסכים ומסירה נפרדת.