ההוצאות של טבע על לובינג גדלו ב-2008 ב-90% ל-2.2 מיליון דולר

ברבעון הרביעי הסתכמה ההוצאה ב-510 אלף דולר ; טבע פועלת בין היתר בקונגרס, בסנאט וב-FDA ; פעילות הלובינג לא הסתכמה, כמובן, רק בנושא הביוגנריקה: טבע מציינת בדיווח כי פעלה בנושאים שונים, ובהם כאלה שקשורים לייבוא של תרופות, מניעת זיוף תרופות, פטנטים ומסחר ; כלל פיננסים: התחרות בשוק הטרשת הנפוצה לא תפגע בטבע

המועד בו ייקבעו החוקים שמסדירים את פעילות הביוגנריקה בארה"ב מתקרב, והתוצאה באה לידי ביטוי גם במאמצי הלובינג (שדולה) של טבע . מדיווח שהעבירה החברה לרשויות בארה"ב עולה, שבשנת 2008 הסתכמו הוצאותיה של טבע בתחום הלובינג ב-2.2 מיליון דולר, עלייה של לא פחות מ-90% בהשוואה להוצאות בשנת 2007. ברבעון האחרון של השנה הוציאה טבע 510 אלף דולר על לובינג.

פעילות הלובינג של טבע נערכה בקונגרס, בסנאט, במינהל המזון והתרופות (FDA) וברשויות אמריקניות נוספות. פעילות הלובינג לא הסתכמה, כמובן, רק בנושא הביוגנריקה. טבע מציינת בדיווח שפעלה בנושאים שונים, ובהם כאלה שקשורים לייבוא של תרופות, מניעת זיוף תרופות, פטנטים ומסחר.

טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם, ואף שהסכומים שהיא מוציאה על לובינג גדלו, מדובר עדיין בסכומים נמוכים בהרבה מאלה שחברות תרופות אינובטיביות מוציאות. לדוגמה, מרק הוציאה רק ברבעון הרביעי של 2008 סכום של 1.3 מיליון דולר ובשנה כולה הסכום הגיע ל-4.6 מיליון דולר. פעילות הלובינג של ג'ונסון אנד ג'ונסון עלתה לה 6.1 מיליון דולר ב-2008, ושל פייזר - 12.2 מיליון דולר.