אלי רייפמן: "אם יכריזו עליי כפושט רגל וימנו לי כונס - 6,000 עובדי אמבלייז יפוטרו"

רייפמן הגיש לביהמ"ש התנגדות לבקשת קרן הגידור האמריקנית CCM למנות לו כונס נכסים ; "מטרת המשתלטים היא לרוקן את החברה מתוכן ולשאוב את מזומניה" ; רייפמן למגזין G: "כל האשראי שלקחתי נועד רק לאמבלייז"

יו"ר חברת הטכנולוגיה אמבלייז, אלי רייפמן, טוען כי היענות לבקשת קרן הגידור האמריקאית, CCM Master Qualified Fund, למנות לו כונס נכסים ולהכריז עליו כפושט רגל משמעה נזק אדיר ובלתי הפיך לו ולעסקיו ולעובדים באמבלייז.

לדברי רייפמן, מתן הצו ינחית מכת מוות על אפשרותו לגייס כספים ממקורות שונים במסגרת מאבק השליטה על הבעלות באמבלייז, כיוון שהבנקים לא יעמידו לו מימון במצב כזה. רייפמן מבהיר כי אם ייכשל בהצלת החברה מהמשתלטים, יפוטרו כ-6,000 עובדיה. זאת, כיוון שמטרת המשתלטים היא לרוקן את החברה מתוכן ולשאוב את מזומניה.

רייפמן הוא המייסד ואחד מבעלי המניות (17%) של אמבלייז. החברה נסחרת בבורסה בלונדון לפי שווי של כ-226 מיליון שקל, אחרי שערכה צנח בשנה האחרונה בכ-43%. לפני כחודשיים חשף "גלובס" את הסתבכותו של רייפמן בחובות לאנשי השוק האפור.

הקרן טוענת כי רייפמן חייב לה חוב שאינו שנוי במחלוקת בסך כ-29 מיליון שקל, אותם היה אמור לשלם עד סוף ספטמבר אשתקד במסגרת עסקה שבה רכש את מניותיה באמבלייז. עוד היא טוענת כי רייפמן ביצע העדפת נושים במירמה, כששיעבד את מניותיו באמבלייז להבטחת חובותיו לאנשי השוק האפור, ובהם שלי נרקיס.

לטענת הקרן, רייפמן אף מבצע העברת נכסים במירמה, לאור פרסומים לפיהם הוא עשוי להשלים בקרוב עסקה למכירת מניות נוספות שבבעלותו באמבלייז לאיתן אלדר ורועי גיל, כדי לכסות את חובו כלפיהם.

חוב מוכחש

בתגובתו טוען רייפמן כי בשנה האחרונה הוא מצוי במאבק שליטה על הבעלות בחברה, עליה מבקשת להשתלט קרן הגידור האמריקאית STURM FAMILY FOUNDATION. לדברי רייפמן, באוגוסט 08 הצהיר בפניו בעליה של קרן CCM, קלינט קוגהיל, כי בידיו כ-4% ממניות אמבלייז, אותן הוא מוכן למכור לו. ואולם, לטענתו, התברר לו בדיעבד כי הקרן רימתה אותו וכלל לא היו בבעלותה כמות המניות שהוצהר עליה. רייפמן טוען כי כלל לא הועברו אליו המניות, ולכן אין לו חוב כלפי הקרן.

למעשה, טוען רייפמן, כי קרןCCM ניסתה לעשות עושר ולא במשפט על חשבונו, תוך שהיא מוכרת לו ביוקר מניות שאין ברשותה, ומנגד קונה את אותן מניות בזול בשוק החופשי, כפי שהוא יכול היה לעשות בעצמו. בשלב מאוחר יותר, טוען רייפמן, מכרה הקרן שוב את אותן מניות כדי לעשות בהן רווחים ספקולטיביים, כשבאותה תקופה ממש היא דורשת ממנו לשלם עבור המניות שאינן עוד ברשותה.

רייפמן מכחיש את טענות הקרן כאילו מתכוון להעביר את מניותיו באמבלייז לאחרים. לדבריו, הוא דווקא מצוי במאבק שליטה כדי להגן על מעמדו בחברה, ואין לו כל צורך או כוונה להעדיף נושים. זאת, כיוון שהוא לא נקלע למצב של חדלות פירעון, משום שבבעלותו נכסים בשווי של מעל לכ-50 מיליון דולר. (פש"ר 3000/08).