בת ים: מגדלי מגורים במקום בתי קולנוע

שני פרויקטים חדשים ב"סיטי" של בת ים צפויים להתקדם בקרוב, ובשניהם על חשבון בתי קולנוע ישנים

המשבר הכלכלי לא עוצר בינתיים את המשך תוכניות הבנייה למגורים בעיר בת ים, כאשר מגדלי המגורים המתוכננים מלמדים בין השאר על המשך דחיקת בתי הקולנוע ממרכזי הערים לקניונים או לשולי הערים.

שני פרויקטים חדשים ב"סיטי" של בת ים צפויים להתקדם בקרוב: הראשון הוא בניין מגורים יוקרתי במרכז העיר בן 14 קומות ו-40 יחידות דיור בפינת הרחובות רוטשילד ודניאל, במקום בו שכן מבנה קולנוע "בת ים". המגדל יבנה על-ידי אאורה שבשליטת בועז משעלי ויוסי צליח, אשר רכשה את המגרש עליו עמד הקולנוע בדצמבר 2007 תמורת 2.3 מיליון דולר. עם הרכישה תכננה אאורה להשלים את הפרויקט עד 2010, אך כעת הוא צפוי לצאת לדרך ולהצטרף לפיתוח של אזור ה"סיטי" ברחוב רוטשילד.

הפרויקט השני הצפוי הוא מתחם הכולל 140 לופטים המוכרים בעיקר מאזורי המלאכה בדרום תל אביב. בימים הקרובים צפוי אישור של שינוי התב"ע לבניית מתחם הלופטים בקרבת תוואי הרכבת הקלה ובסמוך לגבול עם ת"א, היכן ששכן בעבר בית הקולנוע "סביון". אדריכל הפרויקט הוא אילן פיבקו.

לצד מתחמי המגורים באזור ה"סיטי", גם מתחמי העסקים במקום משתנים. לפני מספר שבועות החל אכלוס בניין משרדים ומסחר בכיכר המצבה, אשר כולל 4,500 מ"ר קומות משרדים ועוד כ-1,800 מ"ר בשתי קומות מסחר.

עו"ד ארז פודמסקי-שקד, סמנכ"ל פיתוח וארגון בעיריית בת ים, אמר כי "מתחם ה"סיטי" של בת ים הוא חלק מתכנון של פיתוח אזור מגורים ומסחר שייתן מענה לביקוש הרב לדירות יוקרה ומשרדים מצד רוכשים ויזמים. בכל הקשור לפיתוח נדל"ני, המשבר נעצר בגבול בת ים". *