אלי הורביץ: "ריבית בנק ישראל לא הורדה כדי שהכסף יהיה זול לכל לקוח; אין הצדקה שלקוח טוב ישלם אותן עמלות כמו מישהו שיש לו חובות לבנק"

בראיון לגלי צה"ל אמר יו"ר טבע: "אם אני צריך לבחור בין אבטלה שתגדל ב-20-30 אלף איש לבין גירעון, ייתכן שאשקול דבריי בשונה מהאוצר" ; "אני חושב שהאוצר פאסיבי מדי, וקצת האקטיביות שיש לו נעשית בצורה פחות נכונה" ; "מהשוק נעלמו סכומי עתק שחברות נטלו שלא דרך הבנק"

"החברה בישראל לוקחת מדי פעם אשראי מהבנק. לא הורדה הריבית כדי שהכסף יהיה זול לכל לקוח - הריבית הורדה כדי שיהיה יותר כסף בשוק. קודם לכן הוא הגיע ממקורות לא בנקאיים כמו אג"חים. הכסף היום חסר בשוק" - כך אמר אלי הורביץ, יו"ר טבע , בראיון לרזי ברקאי בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל.

"הכסף שהבנקים נתנו בחודשים האחרונים היה בכמות גדולה יותר - אבל זה לא היה מספיק. נעלמו מהשוק סכומי עתק שחברות נטלו שלא דרך הבנק".

- האם הבנקים קמצנים מדי?

"הדבר הכי מזיק יכול להיות תקרות. השוק צריך לקבוע את המחירים הנכונים גם אם זה לא שווה בין לקוחות. אין הצדקה שלקוח טוב ישלם אותן עמלות כמו מישהו שיש לו חובות לבנק. אני חושב שהאוצר פאסיבי מדי וקצת האקטיביות שיש לו נעשית בצורה פחות נכונה".

"מאחורי ההצהרות של האוצר שמגדילים תקציב לתשתיות אין כלום. אני הייתי מסתפק בכך שאם מהיום הראשון של המשבר היה האוצר מכין תוכניות ריאליות שלא מדברות רק על נושא אחד".

"אם אני צריך לבחור בין אבטלה שתגדל בעוד 20-30 אלף איש לבין גירעון ייתכן שאשקול את דבריי אחרת מהאוצר", אמר.

"המצב לא טוב - אתה צריך להיות מוכן אם תוכניות שתהיינה מבוססות על השקעה לטווח ארוך ואז על פי המכות שאתה מקבל על מה שבעיניך חשוב - תמצא פתרון".

- האם יש אור בקצה המנהרה בשנת 2010?

"זה תלוי בנו. אנחנו נכנסו במצב טוב למשבר הזה - גם הבנקים שאנחנו אוהבים להתנפל עליהם היתה רגולציה יעילה. הם לא נמצאים במצב מסוכן. אנחנו יכולים לטפל בבעיות באופן פרטני".