בטר פלייס ו-דונג אנרג'י גייסו 103 מיליון אירו להשקעה ברשת הטעינה החשמלית בדנמרק

בנוסף, ג'נס מוברג, בכיר לשעבר במיקרוסופט, מונה למנכ"ל בטר פלייס דנמרק ולראש מחלקת הפיתוח העסקי של אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ; שי אגסי: "לדנמרק יש הזדמנות להדגים לעולם כיצד יראה עתיד התחבורה הנקייה"

חברת בטר פלייס של שי אגסי הכריזה היום (ג'), יחד עם DONG Energy, על גיוס של כ-103 מיליון אירו בהון עצמי ואג"ח להמרה, עבור הפריסה הראשונית של רשת הטעינה לרכב חשמלי בדנמרק. גולדמן סאקס הבינלאומית ליוותה את סבב הגיוס הנוכחי.

מהלך זה נועד לאפשר לחברות להוציא לפועל כמתוכנן את הקמת התשתית ולאפשר שיווק המוני של כלי רכב חשמליים עד שנת 2011.

תחת תנאי ההסכם, דונג אנרג'י תעזור בבניית הרשת בדנמרק ותהיה הספקית המובילה של אנרגיה מתחדשת להנעת הרשת.

בנוסף, בטר פלייס מינתה את ג'נס מוברג לראש מחלקת הפיתוח העסקי של החברה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) ולמנכ"ל בטר פלייס דנמרק. כמנכ"ל, מוברג יתמקד בדנמרק ובהפיכתה למפעילת התחבורה הראשונה של החברה באירופה. מוברג מגיע ממיקרוסופט, בה היה אחראי על הפיתוח והצמיחה העסקית ברוסיה, הודו ובסין.

"דנמרק כבר מזמן נחשבת למובילה בביצוע שינויים באמצעות יישום מדיניות סביבתית מתקדמת וחידושים", אמר מוברג. "אני מאמין בהחלט שכלכלה המבוססת על תעשייה ירוקה, כגון ניידות בת-קיימא, מהווה עבור המשקיעים השקעה בטוחה, מייצרת מקומות עבודה עבור התעשייה ומפחיתה פליטות של גזי חממה עבור הבריאות של התושבים שלנו. אני מצפה לעבוד עם עמיתיי החדשים בבטר פלייס, יחד עם אנדרס וצוות Dong Energy, במיזם החדש והמרגש הזה".

"עם ועידת האקלים העולמית של האומות המאוחדות שתתקיים בקרוב, לדנמרק יש את ההזדמנות להדגים לעולם כיצד יראה עתיד התחבורה הנקייה", אמר אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס. "בחרנו במוברג, מנהל עסקי בעל רקורד ושם עולמי, שיסייע בקידום המודל שלנו בדנמרק, אשר תהווה דוגמא עבור אירופה ושאר העולם, כאשר יגיעו לקופנהגן לכנס COP15 בדצמבר".

"המטרה שלנו בהשקעה בבטר פלייס דנמרק, היא לעזור להפחית את פליטות הפחמן הדו-חמצני ולהגדיל את צריכת האנרגיה הבת-קיימא, על-ידי אגירה ושימוש באנרגיית הרוח בצורה היעילה ביותר", אמר אנדרס אלדרופ, מנכ"ל ונשיא DONG Energy. "תחת הנהגתו של מוברג, אנו נהפוך את החזון של בטר פלייס למציאות בדנמרק ולהראותו לעולם כולו".

למרות שלדנמרק גישה למאגרי נפט מדלדלים בים הצפוני, היא מייצרת היום כ-20% מהחשמל שלה מטורבינות רוח, כולל דונג אנרג'י. עד היום, 7% מייצור הרוח בדנמרק מיוצא לארצות אחרות, מפני שאין דרך לשירותים הציבוריים לאחסן את החשמל העודף. עם המודל של בטר פלייס, לדנמרק יש הזדמנות למנף את רשת החשמל הקיימת ולאחסן במצברים של כלי הרכב החשמליים את עודף החשמל המיוצר ממקורות אנרגיית הרוח, ולהפיץ בזמן הנדרש עבור צריכת התחבורה.

ממשלת דנמרק מעודדת את אזרחיה לעבור מכלי רכב המבוססים על דלק לכלי רכב בעלי אפס פליטה, והיא מחויבת לעזור למדינה להפחית את פליטות הפחמן הדו-חמצני ב-21% עד שנת 2012. על-ידי מעבר כלי הרכב לחשמל בלבד, דנמרק תוכל להפחית את פליטות דו תחמוצת הפחמן ל-17%. היום, ממשלת דנמרק מספקת תמריצים לצרכנים לרכוש כלי רכב בעלי אפס פליטות, על-ידי כך שאינה דורשת מסים עבור רכישת רכב חשמלי ובמקביל, גובה מסים של עד 180% על קניית רכב המונע מדלק.

[הרשמה לניוזלטר סביבה]