קוואלקום מצטרפת להשקעה במודו: תספק לחברה של דב מורן עוד 7 מיליון דולר

לאחר שגייסה 65 מיליון דולר מתוך 100 מיליון שביקשה לגייס, מפתחת הסלולר המודולרי ממשיכה לאתר הון ממקורות אחרים ; בסך הכל גייסה החברה עד כה כ-92 מיליון דולר

לאחר שתוכנית הגיוס המקורית של הסטארט-אפ מודו להשיג כ-100 מיליון דולר ממשקיעים כשלה, מצליח דב מורן, המייסד והמנכ"ל למצוא תוספת כספים ממקור פחות צפוי. יצרנית שבבי התקשורת קוולאקום עתידה להשקיע במודו, שמפתחת טלפון נייד מודולרי, כ-7 מיליון דולר ובכך להעלות את סך הכספים שגייסה החברה ל-92 מיליון דולר. מורן סירב להגיב לדברים.

ההשקעה של קוואלקום מגיעה לאחר תקופה לא קלה למודו ולמורן, לפחות מהבחינה התדמיתית. לאחר יחסי ציבור אינטנסיביים שלהם זכתה החברה בשנה האחרונה, נאלצת מודו להיחשף גם במהלכי הפיטורים שהיא מבצעת, ואלו תפסו את מירב הכותרות בחודשיים האחרונים. במודו היו עד כה שני גלי פיטורים, כאשר בסך הכל החברה קיצצה כ-90 עובדים מכוח האדם שלה וכן ביצעה קיצוצים נכבדים בשכר ובתנאי ההעסקה.

במודו, מנסה מורן ליישם רעיון לפיו ליבת הטלפון תהיה רכיב קל וזעיר שיוכל להתחבר למגוון התקנים דיגיטליים אחרים על-ידי "חליפות" תואמות. כמו בשנה שעברה, כנראה שגם כעת תנסה מודו לשמור את מירב החשיפה לקראת כנס הסלולר העולמי בברצלונה שתיערך באמצע פברואר, וייתכן שגם ההסכם המדויק עם קוואלקום ייחשף במסגרת הרעש שתנסה החברה ליצור סביב התערוכה. נזכיר כי בשנה שעברה, הטיס מורן את כל עובדי החברה לחשיפה המתוכננת שביצעה החברה בתערוכה. השנה סביר שמודו תופיע בהרכב צנוע יותר.

מורן הזכיר בעבר שאיפות להגיע תוך כמה שנים למכירות של מיליארד דולר ושל כ-100 מיליון דולר בשנת הפעילות הראשונה. "זה בוודאי נראה עכשיו יותר קשה", אמר מורן לפני כשבועיים בראיון ל"גלובס", "ולמשבר הכלכלי יהיו השפעות על הגודל או העיתוי. אנחנו לא רצים בקצב שהיינו רוצים, אבל אני ואנשי החברה מקווים, שואפים ועובדים קשה מאוד כדי שמודו תהפוך לכזו שמוכרת ברמות משמעותיות של מיליארד דולר".

עד כה השקיעו במודו הקרנות ג'נסיס וג'מיני, חברת סנדיסק ומורן עצמו. לקוואלקום, כמו להרבה ענקיות היי-טק אחרות, יש קרן הון סיכון תאגידית, אך ככל הידוע זו לא השקיעה עד כה בחברות ישראליות.