6 חברות הביעו עניין ברכישת רשת רודשף מדלק נדל"ן

סכום המכירה צפוי להסתכם בכ-150 מיליון ליש"ט ; ההליך אמור להסתיים בחודש מארס

שישה גופים הגישו הצעות במכרז לרכישת רשת רודשף (RoadChef) מידי DGRE , חברה בת שלדלק נדל"ן , כך נודע ל"גלובס". בנק רוטשילד באנגליה, המנהל את הליך המכירה, עדיין לא סגר את המכרז כיוון שיתכן כי אחד המתעניינים בחברה יגיש בקשה לדחייה של מספר ימים.

בשלב הבא תבחר דלק נדל"ן שניים או שלושה מועמדים, שיוכלו להתחיל בהליך הדיו-דיליג'נס (בדיקת נאותות) של הרשת. מדובר בהליך יקר מאוד, שעל פי הערכות בשוק עלותו עשויה להסתכם אף ב-300 אלף ליש"ט. לאחר מכן, בחודש מארס, יוגשו ההצעות הסופיות והמחייבות, ובאותו חודש, ככל הנראה, חתימת העסקה תושלם סופית. למכרז, מעניין לציין, לא ניגש אף גוף ישראלי.

רשת רודשף מפעילה 29 תחנות דרך הפרושות לצידי כבישים מהירים באנגליה. התחנות כוללות 25 תחנות דלק, 15 מלונות (כ-630 חדרים), מסעדות, חנויות ודוכני קפה, המופעלים הן על ידי רודשף והן על ידי זכיינים. סך השטח הבנוי של כל המתחמים שבבעלותה הוא כ-60 אלף מ"ר, והיא מעסיקה כ-2,400 עובדים.

הרשת נרכשה (75%) על ידיDGRE במארס 2007 תמורת 158 מיליון ליש"ט, והעסקה כללה חוב של 217 מיליון ליש"ט. 25% הנותרים נרכשו על ידי חברה אחות בקבוצת דלק, דלק פטרוליום. לצורך מימון הרכישה נטלה דלק נדל"ן הלוואה של 150 מיליון דולר ממריל לינץ'. על פי הערכות מכירת רודשף תתבצע במחיר דומה., למחיר בו נרכשה.

דלק נדל"ן, אם כן, לא צפויה לרשום בגין העסקה הזאת רווח, אך היא כן תפחית בזכותה באופן משמעות - בכמיליארד דולר - את החוב המאוחד שלה. למחיר שיוצע יש כמובן השפעה מכרעת על השאלה מי יזכה, אך עם זאת הבחירה תלויה גם במבנה העסקה שיוצע, כשבדלק נדל"ן יעדיפו כניסה מהירה ובטוחה של מזומנים לקופתה.

בתוך כך, יש מי שלא מחכה לחודש מארס. ביום ראשון הפכה חברת מנורה מבטחים לבעלת עניין ב-DGRE לאחר שהגיעה לאחזקה של 4.45% ממניותיה. היום זינקה מניית DGRE בלונדון ב-4.7%.

בחודש שעבר הציג איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, תוכנית למימוש נכסים בהיקף של יותר ממיליארד שקל בתוך שנה. המטרה היא הקטנת המינוף של החברה (Deleveraging), מהלך שנתמך על ידי המשקיעים בניירות הערך של החברה בתקופה הנוכחית.

על פי דו"חות דלק נדל"ן לרבעון השלישי של 2008, יש בהחלט מה להקטין: ההתחייבויות השוטפות של החברה הסתכמו ב-4 מיליארד שקל, וההתחייבויות שלה לזמן ארוך עמדו על 17.7 מיליארד שקל.