מדד אמון הצרכנים בארה"ב צנח בינואר לרמת שפל של 37.7 נק' לעומת צפי ל-38 נק'

חששות הצרכנים ביחס להכנסותיהם בעתיד על רקע הפיטורים ההמוניים הפוקדים את ארה"ב בעוד המשבר נמשך במלוא עוזו הם שהביאו לירידה באמון ; עם פרסום הנתון נחלשו העליות במדדים המובילים בוול סטריט

מדד אמון הצרכנים בארה"ב צנח בינואר לרמת שפל, כשרמתו הסתכמה ב-37.7 לעומת צפי כי רמתו תיהיה 38. הנתון בחודש דצמבר עודכן מעלה ל-38.6. עם פרסום הנתון נחלשו העליות במדדים המובילים בוול סטריט.

חששות הצרכנים ביחס להכנסותיהם בעתיד על רקע הפיטורים ההמוניים הפוקדים את ארה"ב בעוד המשבר נמשך במלוא עוזו הן בשוק העבודה, הנדל"ן והבנקאות הם בין הגורמים המרכזיים שהביאו לצניחה באמון ובביטחון שחש ציבור הצרכנים.

"ניראה כי הצרכנים בארה"ב החלו את השנה החדשה במידה רבה של פאסימיות, בדומה לאופן בו סיימו את שנת 2008" אמרה לין פרנקו, דירקטורית בועדה המפרסמת את המדד. "במבט לעתיד, הצרכנים נותרו פאסימיים ביחס למצב הכלכלה וביחס להכנסותיהם ורווחתם" הוסיפה.

מדד הציפיות (Expectations index) נפל בינואר ל-43 מ-44.2 בחודש הקודם. מספר הצרכנים אשר צופים לעלייה בשכרם ירד ל-10% לעומת 12.7% חודש הקודם. רק 13.3% מהצרכנים צופים כי המצב הכלכלי ישתפר ב-6 החודשים הבאים.

נתון זה מצטרף לנתון נוסף שפורסם היום ולפיו, מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב צנחו בנובמבר בשיעור שיא של 18.2%.

הירידה החדה שחלה במחירי הדלק בארה"ב הינה נקודת האור היחידה מבחינת הצרכנים, אך ניראה כי הירידה במחירים בתחנות הדלק לא באה לידי ביטוי בהגברת הרכישות בחנויות, וזאת מאחר והצרכנים מנסים להסתגל למצב של מיתון לאחר שנים ארוכות של צריכה מוגברת שנישענה בכבדות על אשראים.