תרופות תוצרת חוץ

טכנית, אין למהר ולרכוש את טבע ופריגו. ישנן מניות של חברות אחרות בעולם מהסקטור שמצבן הטכני מלמד על פוטנציאל משמעותי יותר לעליה. חשיבות השיוך הגיאוגרפי היא נמוכה

כפי שציינו אתמול בטור שהתייחס להשקעה בבריטניה וכפי שנרחיב גם בהמשך השבוע בקניון המניות, אנחנו ממשיכים להתעניין בהשקעה בסקטור הבריאות. שתי הנציגות של תל אביב 25 בסקטור הן טבע ופריגו. שתי החברות מקבלות המלצות טובות מאנליסטים בחו"ל.

טבע (ניתוח טכני לפי שערי ניו יורק): המניה נסחרת ברצועת מסחר צרה מאוד, מעל רמת תמיכה חשובה מאוד השוכנת בין 41 ל-41.5 דולר. בסך הכל, הדשדוש הזה גרם לטבע להיראות חזקה ביחס ל-S&P500 בדומה למניות אחרות מהסקטור. אבל, כל עוד טבע מתחת ל-44 דולר, היא נמצאת בטריטוריה של "חשש לירידה". לפיכך, עדיף לרכוש אותה מעל 44 דולר, להגן מתחת ל-44 דולר ולקבל סיכויים טובים יותר לעליה. מי שממש חם על המניה יכול לנסות רכש מעל 41.5 ולהגן כבר מתחת ל-41.

פריגו (ניתוח טכני לפי שערי ניו יורק): נמצאת גם היא מתחת לרמת התנגדות שמגדירה אותה במצב של מגמת ירידה. ניתן למעשה לדבר על אזור התנגדות השוכן בין 32 ל-34 דולר, אזור שיהיה קשה מאוד לחצות כלפי מעלה. לטווח הקצר ניתן להבחין גם בהתנגדות ב-30 דולר. נראה שבינתיים אין מה למהר ולרכוש את המניה. מהלך מתחת ל-28 דולר יסמן המשך ירידה.

השורה התחתונה היא שאין למהר ולרכוש את החברות הישראליות. ישנן מניות של חברות מהסקטור שמצבן הטכני מלמד על פוטנציאל משמעותי יותר לעליה. חשיבות השיוך הגיאוגרפי היא פחותה וגם מי שעל פניו משקיע רק במניות תל אביב 25, יכול להסיט את הכסף מטבע ופריגו למניות אחרות ולהחזיר אותו בחזרה לטבע ופריגו כשהתנאים יתאימו. זו אומנם אסטרטגיה לא שכיחה אבל תחשבו עליה.

החלק הרלבנטי מהטור של אתמול:

" וסצ'ונוק* הזכיר גם שלוש מניות מסקטור התרופות מכיוון שהוא יודע שאנחנו מעוניינים כרגע בהשקעה בסקטור הזה. השקעה בחברת תרופות בריטית מאפשרת, עקרונית, לשלב שני פרמטרים של חשיפה: גיאוגרפי וסקטוריאלי ואולי להפחית קצת את הסיכון הגיאוגרפי, בייחוד כשמדובר בתרופות הנמכרות בכל העולם. להלן 3 המניות:

Bristol-Myers Squibb : נמצאת במצב טכני מעניין ביותר. פרצה התנגדות באזור ה-21.5 - 22 דולר ועתה נבחן אזור זה מבחן תמיכה. ניתן בהחלט לנסות פוזיציית רכש עם הגנה מתחת ל-20.5 דולר. מהלך מעל 22.5 דולר יחשב סימן שורי וניתן יהיה להעלות במקרה כזה את פקודת ההגנה אל מתחת ל-21.5 דולר.

Glaxosmithkline Plc : כלולה גם ברשימת וול סטריט 10. נמצאת במצב טכני אטרקטיבי מאוד ונחשבת גם להשקעה מומלצת. ניתן בהחלט לנסות רכש מעל 34 דולר ולהגן מתחת ל-34 דולר.

Astrazeneca Plc : נמצאת גם כן במצב טכני אטרקטיבי. ניתן לנסות רכש מעל 40 דולר, הגדלת פוזיציה מעל 42 דולר והגנה בשלב זה מתחת ל-40 דולר".

* סרגיי וסצ'ונוק הוא אנליסט בכיר באופנהיימר

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician. מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com . זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.