עליות חדות נעלו את המסחר באירופה בהובלת הבנקים: הדאקס זינק ב-4.5%; לויד'ס נסקה ב-50% ל-100.9 ליש"ט

[למדור שוקי עולם] מדד המחירים לצרכן של גרמניה האט לקצב שנתי של 1% מ-1.1% בינואר. ; נוברטיס דיווחה על עלייה של 62% ברווחי הרבעון הרביעי ל-1.5 מיליארד דולר ; סאפ תפטר 3,000 עובדים

מניות הבנקים שלחו את המדדים המובילים באירופה לעליות חדות של 4% ויותר. זהו יום המסחר השלישי ברצף בו נרשמות ביבשת עליות שערים, וזאת כאשר מניית הבנקאות לויד'ס בלונדון זינקה ב-50%, ורויאל בנק אוף סקוטלנד זינקה ב-44%.

העליות באירופה התחזקו עם פתיחת המסחר בוול סטריט שגם בה רושמות מניות הפיננסים עליות חדות על רקע הציפיה כי הממשל האמריקאי יבצע פעולות מהירות לפתרון המשבר במגזר, מדיווחים עולה כי ה-FDIC יהיה הגוף שינהל את החובות הרעים של הבנקים.

היום פורסם כי חלה האטה בקצב האינפלציה בגרמניה, והשוק הושפע גם מהדו"חות שפירסמו החברות בהן בלטה ענקית הטכנולוגיה סאפ וחברת התרופות נוברטיס. אסיה ננעלה בעליות חדות בהובלת מדד קוספי של דרום קוריאה שזינק ביותר מ-6% .

מדד המחירים לצרכן (CPI) של גרמניה האט לקצב שנתי של 1%. על אף שהירידה בלחצי האינפלציה ביחד עם צמיחה כלכלית איטית הם בדרך כלל מתכון בטוח להפחתות ריבית, השוק מתמחר כעת תוצאה ניטרלית בפברואר והפחתה של 0.25% ב-12 החודשים הקרובים.

דו"ח IFO גרמני רשם תוצאה טובה מהצפוי. אכן, ארבע הפחתות ריבית של הבנק המרכזי של אירופה מאז אוקטובר וההכרזה על תכנית תמריצים בסך 50 מיליארד אירו של הקנצלרית אנגלה מרקל, אשר אושרה אתמול, סיפקו מספר סיבות להאמין שיש אור בקצה המנהרה. אך המדד הנוכחי ירד לשפל של כמעט 6 שנים של 86.8 לעומת 88.8, שכן התנאים הכלכליים נותרו עגומים והשווקים הפיננסיים עדיין לא יציבים יחסית.

מדד פוטסי 100 של לונדון ; מדד דאקס 30 של גרמניה ; מדד קאק 40 של צרפת ; מדד פוטסי 300 של החברות הגדולות באירופה.

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.94% ל-1.3281 דולר והליש"ט מוסיפה 1.47% ל-1.4341 דולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים לצרכן (CPI) של גרמניה האט לקצב שנתי של 1% מ-1.1% בינואר. האינפלציה בגוש האירו צפויה להאט לקצב שנתי של 1.4% עד 1.5% בחודש הנוכחי.

דו"ח IFO הגרמני רשם עלייה ברכיב הציפיות ל-79.4 בינואר לעומת 76.8 ואילו המדד של האקלים העסקי עלה מעט ל-83 לעומת 82.6.

המדד KOF השוויצרי מהווה אירוע סיכון משמעותי שכן התחזיות הן שהוא ירד ל-0.5- בינואר, הקריאה הנמוכה ביותר מזה 13 שנה. KOF מורכב משישה אינדקטורים מובילים והוא מתוכנן לחזות את מצב הכלכלה ב-6-9 החודשים הבאים.

מניות בכותרות

כאמור מניות מגזר הפיננסים בלטו היום בעליות חדות, בינייהן נציין את לויד'ס שזינקה ב -50% לאחר שהאנליסט של סיטי אמר כי אין צורך בהלאמה מלאה של הבנק. , רויאל בנק אוף סקוטלנד , פורטיס , ברקליס , ודויטשה בנק שהוסיפה 22% לערכה.

יצרנית התרופות השוויצרית נוברטיס דיווחה על עלייה של 62% ברווחי הרבעון הרביעי ל-1.5 מיליארד דולר, וזאת הודות לגידול במכירות של תרופות להפחתת לחץ דם ולטיפול בסרטן.

סאפ הגרמנית מרכזת עניין לאחר שדיווחה על עלייה ברווחים והודיעה על פיטוריהם של 3,000 עובדים.

מניות האנרגיה, רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום מרכזות עניין על רקע העלייה במחיר הנפט, שמוסיף כעת 1.25% ל-42.1 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

חברת QLI , המפעילה והבעלים של מרכזי בידור, קזינו, מלונות ופנאי, הודיעה היום על מינויו של רון יריב כסמנכ"ל מכירות ושיווק עולמי . משנת 2004 עד לאחרונה, שימש רון יריב כמנהל כללי למכירות בינלאומיות בתאגיד מלונות הילטון בארה"ב, שם היה אחראי על תחום הפנאי והתיירות הנכנסת ל 2,200 בתי מלון של הילטון בארה"ב.