הנהלת ארקיע דורשת קיצוץ שכר; בהסתדרות דורשים שהקיצוץ יוחזר לעובדים כשהחברה תעבור לרווח

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ל"גלובס": "אם ההנהלה חושבת לבצע קיצוץ חד-צדדי, אנחנו לא נהסס ללכת לסכסוך עבודה"

המשבר בענף התעופה מתקרב גם לכיסי העובדים בחברת ארקיע. אמש (ג') התקיים דיון במשרדו של יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בין נציגי הנהלת ארקיע לנציגי העובדים, שם העלתה ההנהלה דרישה לקיצוץ שכר רוחבי של 10%. בין הצדדים לא הושגה כל הסכמה, למעט הכרה עקרונית של העובדים במצבה של החברה ובאפשרות כי הדבר עשוי להביא לקיצוץ שכר.

בהסתדרות מתנים את הקיצוץ בכך שייחשב כ"הלוואה" של העובדים לחברה, כך שסכום הקיצוץ יוחזר להם לאחר שהחברה תעבור לרווח. עוד דורשת ההסתדרות שוועדה משותפת לעובדים וההנהלה תאמוד את מצבה הפיננסי של החברה ורק לאחר בחינה מעמיקה ידונו הצדדים בגובה הקיצוץ.

אדרי הסביר היום ל"גלובס" כי חשוב לעובדים לדעת מהו סכום החיסכון שמבקשת להשיג ההנהלה, כדי שאלה יוכלו להציע אלטרנטיבה בדמות התייעלות בתחומים אחרים מלבד שכר. אדרי דורש גם שהקיצוץ ייעשה באופן דיפרנציאלי, כך שלא יקצצו לעובד בשכר נמוך בשיעור דומה לעובד בשכר גבוה.

"אם ההנהלה חושבת לבצע קיצוץ חד-צדדי, אנחנו לא נהסס ללכת לסכסוך עבודה", הבהיר אדרי. "אין אצלי משחקים ואני מקווה שבהנהלת החברה יקבלו שכל", הוא הוסיף.

יצוין כי באחרונה דווח כי עקב המשבר הכלכלי העולמי והמלחמה בדרום, נגרמו לארקיע הפסדים המוערכים בכ-5 מיליון דולר. עיקר ההפסדים נובעים מביטול סדרות טיסות שכר מרוסיה ואוקראינה, שהיו אמורות להתבצע בחודשים ינואר עד מארס. במקביל, בוטלו טיסות עתידיות שהיו אמורות להביא לישראל צליינים מפולין.

בארקיע מועסקים כיום 615 עובדים, רובם בהסכמים קיבוציים. עובדי החברה מחזיקים ב-35% מהבעלות על החברה וביתרת המניות מחזיקה משפחת נקש. עד מועד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובת חברת ארקיע.