ג'ו אלמליח, שנחקר באחת מפרשיות אולמרט והבעלים המקורי של ישראמקו, מכר את הפנטהאוז תמורת כ-2 מיליון דולר

את הפנטהאוז מכר אלמליח, שחי היום בניו יורק, למשקיע פרטי תושב בריטניה והעסקה בוצעה באמצעות משרד התיווך מונשיין מירושלים

איש העסקים הישראלי-אמריקני ג'ו אלמליח, שנחקר ביולי האחרון בקשר להלוואה שנתן לראש הממשלה אהוד אולמרט ושלא הוחזרה, מכר את הפנטהאוז שלו בשכונת רחביה בירושלים תמורת כ-2 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס".

את הפנטהאוז מכר אלמליח, שחי היום בניו יורק, למשקיע פרטי תושב בריטניה והעסקה בוצעה באמצעות משרד התיווך מונשיין מירושלים.

אלמליח הוא מי שהיה הבעלים של שותפות הנפט ישראמקו לפני הבעלים הנוכחי, קובי מימון. ישראמקו שותפה עם קבוצת דלק של יצחק תשובה בקידוח "תמר 1" שבמסגרתו התגלה בשבוע שעבר מאגר גז בכמויות מסחריות מול חופי חיפה.

בחודש יולי האחרון נחקר אלמליח בארה"ב על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בקשר להלוואה שנתן לאולמרט ושלא הושבה. אולמרט לווה ממנו 75 אלף דולר בינואר 1993 בעת שכיהן כחבר כנסת באופוזיציה, זמן קצר לפני שנבחר לראשות עיריית ירושלים. בחקירתו בחודש מאי טען אולמרט כי מועד פירעון ההלוואה טרם הגיע ובכך הוא אישר כי עדיין לא החל להחזיר לאלמליח את הכסף.

אלמליח חיסל את רוב עסקיו בישראל בשנת 1996 כשמכר את קבוצת יואל, החברה אם של ישראמקו, ועבר לארה"ב, שם המשיך לעשות עסקים עם התמקדות בענף הנדל"ן.

הפנטהאוז אותו מכר אלמליח ממוקם ברחוב מולכו שבשכונת רחביה בירושלים. שטחו כ-200 מ"ר והוא מורכב ממפלס אחד המהווה קומה שלישית מתוך בניין משותף. לדירה מגיעה מעלית שמובילה את נוסעיה ישירות לתוך הדירה ובבניין כולו שמונה דירות.

שכונת רחביה נחשבת לשכונה יוקרתית בירושלים והיא קרובה למרכזיה התרבותיים והמסחריים של העיר.

שותפות חיפושי הנפט ישראמקו, שיזם אלמליח, הציתה את דמיונם של הספקולנטים המקומיים בראשית שנות ה-90. במסגרת פעילותה בראשות אלמליח העלו קידוחיה של ישראמקו חרס.

למרות עזיבתו של אלמליח לניו יורק נשארו יחסיו עם אולמרט קרובים ועל פי עדותו הוא רכש מאשתו על אולמרט, עליזה, 15 יצירות אמנות שונות. ב-2005 הוא אף הוזמן לארוחת ערב שערכו בני הזוג אולמרט לפתיחת תערוכת אמנות.