נמשכות השיחות בין רויאל דאטש של לבין איגוד עובדי הזיקוק: השביתה נדחתה

השיחות נעשות בשמם של עובדים מ-86 מזקקות, שבמסגרתן מזוקקת כ-64% מהתפוקה בארה"ב, בדבר חוזי העסקה חדשים ; בשבוע שעבר מחירי החוזים העתידיים על הדלק זינקו ב-10% על רקע השמועות על השביתה

נמשכות השיחות בין ענקית הנפט הבריטית-הולנדית, רויאל דאטש של , לבין נציגי איגוד עובדי זיקוק הנפט, בדבר חתימת חוזי העסקה חדשים, לפחות ל-24 שעות נוספות, בכך נדחית השביתה האפשרית של העובדים, שעלולה לפגוע בזיקוק והפקת הנפט בארה"ב.

"נרשמה התקדמות משמעותית בשיחות אמש", אמרה בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות בלומברג, ליין בייקר, דוברת מטעם האיגוד. השיחות נעשות בשמם של עובדים מ-86 מזקקות, שבמסגרתן מזוקקת כ-64% מהתפוקה בארה"ב, ואשר נכללות בין במזקקות של אקסון מובייל, SHELL, ואלרו אנרג'י ושברון.

בשבוע שעבר מחירי החוזים העתידיים על הדלק זינקו ב-10% על רקע השמועות על השביתה. הצדדים הסכימו, נכון לעכשיו, להמשיך עם חוזה ההעסקה הקיים, בתנאי שהשיחות יימשכו, כפי שדיווח נציג מחברת SHELL. "החברה מחוייבת לפתור את המחלוקות על שולחן הדיונים. אנחנו אופטימיים שנגיע להסכמים שישביעו את רצון כל הצדדים". אמר.

נזכיר כי בשבוע שעבר דחה איגוד עובדי הזיקוק את הצעתה השלישית של חברת SHELL, שכללה הארכה לחוזה של 3 שנים, עם מענק חתימה של 500 דולר, ובונוס של 2.5% מהשכר השנתי, בשנה השנייה והשלישית, והעלאה של 75 סנט לשעה, השנה הראשונה.