המנצחת הגדולה של הסופרבול: רשת NBC

כלכלה במצוקה? משבר? רשת NBC מכרה את כל 69 חבילות הפרסום לסופרבול ורשמה הכנסת שיא בתולדותיה - 206 מיליון דולר, עלייה של 10% לעומת הסופרבול ב-2008

למרות דיווחים על כך שרשת NBC מתקשה בשל המצב הכלכלי למכור את כל חבילות הפרסום לסופרבול ה-43 שייערך הלילה בטמפה, התברר שהרשת האמריקנית יכולה לנשום לרווחה. יממה לפני פתיחת המשחק המשחק בין אריזונה קרדינלס לפיטסבורג סטילרס הודיעה NBC כי הצליחה למכור את כל 69 חבילות הפרסום שהוציאה למשחק עצמו עבור סכום שיא של 206 מיליון דולר, עלייה של 10% לעומת הסופרבול ב-2008 אז הסתכמו ההכנסות של רשת FOX ב-186 מיליון דולר. ביחד עם מכירת חסויות לתוכניות שלפני ואחרי המשחק, מסתכמת ההכנסה של רשת NBC ב-261 מיליון דולר.

יו"ר NBC, ג'ף צוקר, אמר בהודעה לעיתונות כי "ציון הדרך שרשמנו בסופרבול הנוכחי בהכנסות מפרסום מראה את העוצמה שיש ל-NFL כמותג ואת הכוח שיש לסופרבול כנכס טלוויזיוני, גם בתקופה כזו של המשבר הכלכלי".

המחיר עבור ספוט של 30 שניות נע החל מרף תחתון של 2.4 מיליון דולר ועד 3 מיליון דולר. 12 מתוך 69 הפרסומות נמכרו עבור מחיר מקסימום של 3 מיליון דולר לחסות בודדת. בשנה שעברה מחיר השיא לפרסומת בודדת של 30 שניות עמד על 2.7 מיליון דולר.

אגב, ההתעקשות של רשת NBC למכור את הפרסומות עד יום לפני המשחק ולא להוריד את המחירים הוכיחה את עצמה. רשת FOX מכרה בשנה שעברה את כל הפרסומות לסופרבול 5 ימים לפני האירוע, אבל רשמה הכנסה נמוכה משמעותית מזו של NBC השנה.

בסך הכל ישודר הסופרבול במספר שיא של 230 מדינות וב-34 שפות. 14 מדינות שלחו צוותי שידור לאצטדיון עצמו.