מסממני המיתון בישראל: אתר AllJobs מדווח על ירידה של 9% בביקוש לעובדים בינואר

בין הענפים הבולטים שרשמו ירידה חדה בביקוש לעובדים בינואר, ניתן למנות את ענף הבינוי והבניין - 26%, ענף ההוראה, חינוך והדרכה - 17% וענף האדמיניסטרציה - 12% ; באזור הצפון נרשמה ירידה של 12% בביקוש לעובדים, באזור הדרום - 7%

[הירשם עכשיו לניוזלטר קריירה ותעסוקה וקבל עדכון והדרכה אישיים ממנהלת חברת השמה]

אתר AllJobs פירסם היום (א') את נתוני הביקוש לעובדים בישראל בחודש ינואר 2009. "התחזיות מבשרות על הכניסה הרשמית לשנת המיתון בישראל". כתבו באתר. סך הביקוש לעובדים בחודש ינואר, מצביע על ירידה של 9% בהשוואה לחודש החולף.

על פי נתוני האתר, בינואר עמדה הדרישה לעובדים על 35,157 משרות לעומת 38,795 משרות בדצמבר. לדברי רויטל הנדלר, מנכ"ל AllJobs, "המיתון לא עושה חשבון של דת, מין או איזור מגורים ופוגע בכלל האוכלוסיה ובכל ענפי התעסוקה".

בניתוח הנתונים ניתן לראות את הקשר הישיר בין תחום התיירות שהציג ירידה של 27% בביקוש לעובדים, לבין הירידה של 36% בביקוש לעובדים באילת מערי התיירות המובילות בישראל.

בין הענפים הבולטים שרשמו ירידה חדה בביקוש לעובדים בינואר, ניתן למנות את ענף הבינוי והבניין - 26%, ענף ההוראה, חינוך והדרכה - 17% וענף האדמיניסטרציה - 12%.

בחלוקה לפי אזורים, האזור בו נרשמה הירידה הבולטת בביקוש לעובדים הוא אזור הצפון, שרשם ירידה של 12% בינואר. באזור הדרום - בצל הלחימה בעזה, ובאזור המרכז, ירד הביקוש לעובדים בינואר ב-7%. באזור השפלה נרשמה ירידה של 5% בביקוש לעובדים, באזור ירושלים, ובאזור השרון - 3%, ובביקוש לעובדים לרילוקיישן בחו"ל נרשמה ירידה של 6%.

הנדלר הוסיפה כי "הצפי בשוק הוא שהמיתון יתחזק ויימשך לפחות 6 חודשים עד שנה. ניתן להעריך כי הדבר יתבטא גם בביקוש לעובדים".