מקורות פרסמה מכרז בינלאומי לתכנון והקמה של מתקן להתפלת מי-ים באזור אשדוד

יהיה בעל יכולת ייצור של 100 מיליון קוב בשנה ; הפרויקט יבוצע על-ידי חברת בת ייעודית של מקורות פיתוח וייזום, כבעלת הזיכיון להקמה ותפעול המתקן למשך תקופה של 25 שנים

חברת מקורות פיתוח וייזום, החברה הבת של מקורות מים, פרסמה היום (א') מכרז בינלאומי לתכנון והקמה (Turn Key) של מתקן להתפלת מי-ים באזור אשדוד. המתקן יהיה בעל יכולת ייצור של 100 מיליון קוב בשנה ויהווה גורם משמעותי לפתרון בעיות המים בישראל ויישום מדיניות הממשלה בתחום.

הפרויקט יבוצע על-ידי חברת בת ייעודית (SPC) של מקורות פיתוח וייזום, כבעלת הזיכיון להקמה ותפעול המתקן למשך תקופה של 25 שנים. החברה תחתום עם המדינה על הסכם למכירת מים מותפלים לאורך כל תקופת הזיכיון, ותתקשר עם חברת הקמה שתבחר במסגרת המכרז שפורסם היום.

פרויקט הקמת מתקן ההתפלה באשדוד יוקם בשיטת ה-B.O.T. תוך שתוף פעולה בין הסקטור הציבורי והפרטי, וזאת על מנת לבצע פרויקט במחיר הזול ביותר ותוך חלוקת סיכונים אופטימלית בין היזם, המדינה והגורמים המממנים.

בנוסף, לראשונה בישראל, כולל המכרז אופציה להכנסת הגורם הזוכה גם כשותף בחברת הפרויקט (SPC) ובחברת התפעול והתחזוקה של הפרויקט (O&M) בשיעור של עד 40%.

מתקן ההתפלה באשדוד צפוי להתחיל ולהפיק מים מותפלים בתחילת שנת 2012.