המנכ"ל לשעבר של באר, שנרכשה ע"י טבע: "הייתי שם את הכסף שלי על האנשים בתעשיית הגנריקה"

בראיון לרויטרס העריך ברוס דאוני שהחקיקה בתחום הביוגנריקה תידחה ל-2010 וצפה עוד מיזוגים ורכישות בתעשיית הגנריקה

לפני קצת יותר מחודש השלימה טבע את רכישת באר , תמורת יותר מ-9 מיליארד דולר. מי שהיה מנכ"ל באר, ברוס דאוני, התפנה בסוף השבוע שעבר לראיון ברויטרס. דאוני, שעזב את באר ומתכנן להצטרף לקרן ההון סיכון NewSpring Ventures, התייחס בראיון לשתיים מהסוגיות הבוערות בתעשיית הפרמצבטיקה - מיזוגים ורכישות, והחקיקה בתחום הביוגנריקה. ההערכות הרווחות הן שהחקיקה, שתסדיר את פעילות הביוגנריקה בארה"ב, תתבצע עוד במהלך 2009, אך דאוני מעריך שהעניין יידחה ל-2010. "אני חושב שלא סביר שחקיקה כזו תהיה השנה, לאור האג'נדה של הקונגרס", אמר דאוני. להערכתו, יש אמנם סבירות כזאת, אך היא הולכת וקטנה, מכיוון שחולשת הכלכלה מציבה בפני הקונגרס סדר יום חדש, שדוחק סוגיות כמו הביוגנריקה מראש סדר העדיפויות.

אל תחום הביוגנריקה, פיתוח תרופות גנריות על בסיס ביולוגי, לוטשות עיניים גם חברות תרופות אינובטיביות (יצרניות תרופות מקור) גדולות, דוגמת מרק. להערכת דאוני, החברות הללו יצטרכו להדביק את הפער מהחברות המובילות בתחום, כולל טבע וסנדוז, הזרוע הגנרית של נוברטיס. ככלל, דאוני סבור שחברות גנריות "מסורתיות" יזכו להצלחה בתחום. "הייתי שם את הכסף שלי על האנשים בתעשיית הגנריקה", אמר דאוני. "יש להם את הכוח האינטלקטואלי ואת המשאבים הפיננסיים כך שבסופו של דבר הם יצליחו".

בכל הקשור לקונסולידציה בשוק הגנריקה, דאוני מעריך שהיא תימשך ותתגבר, בפרט מחוץ לארה"ב. טבע, החברה הגנרית הגדולה ביותר בעולם, רכשה את באר, שהייתה החברה הגנרית הרביעית בגודלה בעולם - ודאוני מעריך שתוך חמש שנים, אחוז גדול יותר מנתח השוק העולמי יישלט בידי חמשת השחקנים הגדולים בתחום.