עובדים עליך, מימן

ממש מחמם את הלב: עיתונאים לא מגנים התחמקות מחובות, אפילו נלחמים למען זה

היה צפוי ששר התקשורת יחפש דרכים לעקוף את ההחלטה לקיים מכרז על ערוץ 10. במיוחד אחרי הקמפיין שעשו בכירי 10 במהלך סוף השבוע שהיה דומה להפליא לניסיון להפעיל לחץ. אבל עליך, מימן, אני מתפלא שאתה נאבק נגד המכרז. אתה, יוסי מימן, היחיד שרשאי לקונן על ההחלטה להוציא את ערוץ 10 למכרז, כי אתה המפסיד הגדול ביותר שלו.

ממש מחמם את הלב לראות איך העיתונאים שלך, שהיו קורעים לחתיכות גוף ציבורי אחר שאינו מחזיר חובות - כשזה מגיע אליהם, לא רק שאינם מגנים התחמקות מחובות, הם אפילו נלחמים למען זה. אני רק מקווה, מימן, שאתה לא טועה לחשוב שהם נלחמים למענך. לא זהות הבעלים מעניינת אותם, אלא גודל כיסו ומידת נכונותו לפתוח אותו - למענם.

אני מקווה שאתה לא קונה את האמירות הצדקניות של מיקי חיימוביץ במכתב ב- ynet : "רק כדי להביא את הסיפור הטוב ביותר למסך" - על זה, אומרת חיימוביץ, היא וחבריה נלחמים. קשה להאמין שאמירה כזאת יוצאת מאותו הפה המקריא לציבור את חדשותיו. אם זה העניין, למה עזבה את ערוץ 2? - כי אתה, מימן, היית מוכן לשלם לה ולכמה אחרים סכומים שבערוץ המתחרה הם רק יכלו לחלום עליהם.

עובד קטן

"בגללם החלטתי לכתוב" - כלומר, בגלל "העובד הקטן". אם זה היה נכון יש להניח שכבר מזמן היתה חיימוביץ מוותרת על חלק נכבד ממשכורתה, ממנה אפשר היה לה לפרנס בכבוד עשרה עובדים. אלא שחיימוביץ, נלחמת על עתידה, כי אולי בעלים חדשים ירצו להחליף את המגישים שעד היום לא ממש סיפקו את הסחורה? מה שבטוח שאחרי מכרז, אף אחד לא ישלם להם, ולעוד כמה כמותם, את המשכורות שהם הצליחו להוציא ממך, מימן, תוך ניצול ציני של היותך בעלים של ערוץ חדש.

לכן, מימן, נראה שדווקא לך כדאי שיהיה מכרז. אם תזכה, תוכל לבנות את הערוץ מחדש על בסיס כלכלי יותר בריא, ללא נטל המשכורות שבכירי הערוץ ידעו להוציא ממך. הבכירים האלה באמת רוצים שתמשיך, מימן: שתמשיך לשלם מה שאף אחד אחר לא ייתן להם. *