יצרנית המשאיות ההודית טאטא מוטורס דיווחה על הפסד מפתיע של 54 מיליון דולר ברבעון הרביעי

[למדור שוקי עולם] אנליסטים חזו רווח של 2.9 מיליון דולר ; דירקטוריון התעשייה האווירית אישר בשבוע שעבר הסכם בהיקף 50 מיליון דולר עם קבוצת טאטא ; מניית החברה איבדה 9.6% מאז תחילת השנה לאחר שצנחה ב-78% במהלך 2008

מניית טאטא מוטורס , יצרנית המשאיות ההודית והבעלים של יגואר ולנד רובר מאבדת גובה במומבאי לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני ראשון מזה שבע שנים. מניית החברה איבדה 9.6% מאז תחילת השנה לאחר שצנחה ב-78% במהלך 2008.

טאטא מוטורס דיווחה על הפסד מפתיע של 2.63 מיליארד רופי (54 מיליון דולר) ברבעון הרביעי, על רקע ההאטה הכלכלית בהודו ולאחר שהחברה ספגה הפסד בשוק המט"ח. החברה הודיעה על כוונתה לצמצם את השקעות ההון לנוכח הירידה בביקושים העולמיים לכלי רכב. אנליסטים חזו רווח של 142 מיליון רופי (2.9 מיליון דולר).

מורגן סטנלי עדכן מטה את מחיר היעד של מניית טאטא מוטורס ב-75% ל-111 רופי ומרקורי הנמיך את מחיר היעד ב-17% ל-120 רופי.

טאטא מוטורס ספגה הפסד של 2.27 מיליארד רופי כתוצאה מייסופן של הלוואות בשוק המט"ח. החברה תקטין את השקעות ההון בעד 8 מיליארד רופי במהלך השנתיים הקרובות. לפני פרסום הדו"חות החברה תכננה להשקיע 100 מיליארד רופי בפיתוח והתרחבות במהלך חמש השנים הקרובות.

נזכיר כי בשבוע שעבר, דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את ההסכם בהיקף 50 מיליון דולר עם קבוצת טאטא, החברה האם של טאטא מוטורס.