בהיי-טק הישראלי עדיין לא ערים לתוצאות העגומות שיכולים מפוטרים - בעלי נגישות גבוהה למידע רגיש - לגרום. במקומות עבודה רבים, בהם ישנו מידע רגיש, עדיין נפוצה התופעה של מתן התראה של 30 יום לפני מועד העזיבה בפועל. כך, למרות שבמקרים רבים העובדים לא ממשיכים להיות מועסקים בחברה בתקופה זו, חלקם עדיין נגיש למשאבי החברה גם אחרי הפיטורים.
יותר מכך, ישנן חברות - גם בהיי-טק - שמפחיד אותן שעובד יפוטר כאשר הוא "חייב" למקום העבודה מספר ימים, וידרשו ממנו להמשיך ולעבוד בחינם לאחר שקיבל את הודעת הפיטורים, בלי לחשוב על הנזק שהוא יכול לגרום.
במצב מעניין נמצאות החברות הרב-לאומיות שפועלות בישראל. אלה, שמכירות את התרבות האמריקנית, כלומר לשלוח איש בטחון שילווה את העובד לאחר הודעת הפיטורים למקום עבודתו. עם זאת, רובן לא פועלות כך.
אחת הדוגמאות היא מיקרוסופט, שהוסיפה 4 אנשי ביטחון במרכזים בהרצליה ובחיפה בסבב הפיטורים שערכה לפני שבוע, אלה נועדו לסייע בסידורי האבטחה בבניין בימים עמוסים. חברות ישראליות שכן הוזכרו בעבר כמי שתגברו את מערכי האטחה שלהן היו אמדוקס וקומברס, שפיטרו מאות עובדים בגלי הפיטורים של 2001-2002.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.