ליברמן: "אנגליה פתחה במלחמה על אדמה עם 12,000 כבשים - צריך להגיד להם: מספיק עם המוסר הכפול"

יו"ר ישראל ביתנו בכנס הרצליה: "הטרור מבפנים הוא תמיד הרבה יותר מסוכן מטרור מבחוץ - וכדאי שנבין את זה ונפעל בהתאם" ; בנוגע לחקירתו בידי הפרקליטות: "הבנתי שאחד מהסעיפים זה רצח ארלוזרוב" ; "דמוקרטיה לא צריכה להתאבד כדי להוכיח את צדקתה"

"אנחנו חייבים לדאוג למנהיגים שיודעים לדאוג לצמיחה" אמר אבגידור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, בפתיחת נאומו בכנס הרצליה הערב (ב') המתקיים במרכז הבינתחומי.

"הטרור מבפנים הוא תמיד הרבה יותר מסוכן מטרור מבחוץ - וכדאי שנבין את זה ונפעל בהתאם". לדבריו, כש"ישראל ביתנו" פנתה לפנות את מפלגת בל"ד, זה היה בגלל שמדובר במפלגה שתומכת באופן מוצהר בטרור. "עזמי בשארה מנצל כל במה וכל מיקרופון כדי לקרוא להשמדת ישראל", אמר.

ליברמן הוסיף: "לכן, רק אצלנו, קיימות תופעות בהן שר בממשלת ישראל מסרב לשיר את הימנון מדינת ישראל. אני לא מכיר דוגמא כזו בהסטוריה", ונתן כדוגמה שרים יהודים בעיראק ובמרוקו. "אף אחד לא פקפק באמונתם למדינתם".

"מה עוד צריך כהוכחה ולהזדהות עם ארגון טרור?", שאל ליברמן. "אם אתה תפסול אותם, אומרים לי, אנחנו נהיה מדינת אפרטהייד. ואני אומר: חבר'ה, אני מבקש לאמץ את אותם נורמות המקובלות בעולם הנאור", והזכיר את ההוצאה מחוץ לחוק תנועה בסקית בספרד ב-2003 ושתי מפלגות נוספות ב-2008". "וזה לא ספרד של פרנקו".

"הבנתי שאחד מהסעיפים זה רצח ארלוזרוב", התייחס ליברמן לחקירתו בידי פרקליטות המדינה. "לדעתי חיים יבין, לא מבין את מה שכולם מבינים", התייחס להתבטאות של המגיש לשעבר כנגדו היום בחדשות. "שמעתי שהוא רוצה להיות פרשן בבחירות ערוץ 2. נראה לי שיותר מתאים לו להיות פרשן של הוגו צ'אבס".

"דמוקרטיה לא צריכה להתאבד כדי להוכיח צדקתה", גרס ליברמן. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק להתנצל על מלחמתה בחירותה. אנגליה פתחה במלחמה על איי פוקלנד המרוחקים 12 אלף ק"מ על אותה חלקת אדמה בה היו פחות מ-2,000 נתינים בריטים ו-12,000 כבשים - ולנו הם אומרים להתאפק". לדבריו, "צריך להגיד להם באופן ברור: מספיק עם המוסר הכפול".

ליברמן קרא לאפלייה מתקנת - של החיילים המשרתים בצבא, בכל הנוגע לקבלה למוסדות אקדמאיים. "הם המיעוט הנרדף". לסיכום, אמר: "דווקא למפא"יניקים אני מזכיר: שר החינוך לשעבר דינור אמר - 'לערבים במדינת ישראל יש את כל הזכויות, אבל אין להם שום זכות על מדינת ישראל".