עולים לאוויר: GPS זכה במכרז על תקציב הפרסום של ארקיע

יוסי ארועטי, מבעלי משרד הפרסום GPS, הוא טייס ארקיע המטיס את מטוסי החברה עד היום ; ב-2008 עמד היקף הפרסום של ארקיע על 5.2 מיליון דולר במחירי מחירון ; התקציב נוהל בשנתיים האחרונות ע"י באומן-בר-ריבנאי

משרד הפרסום GPS מקבוצת אדלר-חומסקי זכה במכרז על תקציב הפרסום של ארקיע - כך נודע ל"גלובס". התקציב נוהל בשנתיים האחרונות במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי והחוזה עם המשרד צפוי להסתיים לקראת האביב.

במכרז על התקציב התמודדו משרדים בינוניים-קטנים ביניהם GPS מקבוצת אדלר חומסקי& ורשבסקי ומגזרים (תחת ניהולו של אבשה שילין - לשעבר בכיר בבאומן-בר-ריבנאי).

כזכור, סביב תקציב הפרסום של ארקיע התנהל לפני כשנתיים מכרז מתוקשר. עוד לפני המכרז נוהל התקציב במשך שנים ארוכות על-ידי משרד הפרסום יהושע TBWA וזאת כאשר החברה הייתה תחת הבעלות של האחים בורוביץ' ששלטו בה באמצעות חברת כנפיים. כשרכשו האחים בורוביץ' את אל-על הם חויבו למכור את החברה, שנרכשה על-ידי קבוצת נקש והעובדים.

ארקיע, תחת הבעלות החדשה, רצתה ליישר קו עם חברת ישראייר שפרסמה באותה תקופה לא מעט - בין היתר בטלוויזיה. החברה החליטה להיפרד ממשרד הפרסום שלה יהושע TBWA ופרסמה מכרז פרסום בו התמודדו בין היתר באומן-בר-ריבנאי, GPS מקבוצת אדלר-חומסקי&ורשבסקי וראובני-פרידן.

במכרז המתוקשר זכה כאמור משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, לאחר שהציג בפני הנהלת החברה פרזנטציה, בה אפשרות של חיבור ארקיע לדוגמנית בר רפאלי. בהנהלת ארקיע אהבו את הרעיון והחל להתנהל משא ומתן בין המשרד לרפאלי, אך בסופו של דבר המשא ומתן בין הצדדים לא הבשיל לידי חוזה.

משהו על מערכת היחסים בין באומן לארקיע אפשר ללמוד מהסיפור הבא שנחשף בעבר ב"גלובס": לפני כשנה עלה לאוויר קמפיין של ארקיע תחת הסיסמה: "נחש איפה אני כעת?" שהציג נשים שונות באתרים בעולם. הקמפיין עלה לא חתום על-ידי משרד פרסום כלשהו ובסופו של דבר נודע כי הקמפיין נהגה ונכתב דווקא על-ידי מנכ"ל החברה, אבי נקש. חלקו של באומן-בר-ריבנאי בקמפיין היה ברכישת המדיה בלבד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של ארקיע ב-2007 עמד על 4.6 מיליון דולר במחירי מחירון מתוכם כ-3.3 מיליון דולר באמצעות באומן והיתרה בידי יהושע. ב-2008 עמד היקף הפרסום של החברה על 5.2 מיליון דולר במחירי מחירון שמשמעותם במחירים ריאליים כ-2 מיליון דולר.

לפחות על-פי המתמודדים בשלב זה יש לצפות למערכת יחסים זורמת בין ארקיע למשרד הזוכה: יוסי ארועטי, מבעלי משרד GPS, הוא טייס ארקיע המטיס את מטוסי החברה עד היום.