6 חודשי עבודות שירות לאחיינם של יולי וסמי עופר בגין שיבוש חקירת מס שנוהלה נגדו

שריה עופר הורשע בהפרת הוראה חוקית, הדחה בחקירה ושיבוש הליכי משפט ; נדון גם לשנת מאסר ע"ת ו-20 אלף שקל קנס ; החוקר הפרטי אביטל למברסקי נדון ל-6 חודשי עבודות שירות, 9 חודשי מאסר ע"ת ו-15 אלף שקל קנס

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ג') 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל על שריה עופר, אחיינם של יולי וסמי עופר, שהורשע בעבירות של הפרת הוראה חוקית, הדחה בחקירה ושיבוש הליכי משפט. על החוקר הפרטי אביטל למברסקי נגזרו 6 חודשי עבודות שירות, 9 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 15 אלף שקל.

העבירות בוצעו במסגרת חקירה שניהל מע"מ נגד עופר, בחשד לעבירות מס בהיקף 30 מיליון שקל (בגינה הוא עומד לדין בהליך נפרד ומואשם אף בזיוף). שריה עופר ("יה יה הקטן") הוא בנו של מפקד משטרת תל-אביב לשעבר, ניצב דוד עופר ז"ל (אחיהם של יולי וסמי). בעבר פיקד על סיירת שקד, וכיום הוא בעל השליטה בד.ג.ש שירותי דלק, בעלת מספר תחנות דלק, שבאחרונה נקלעה לקשיים.

עופר ולמברסקי פעלו בדרכים ובצורות שונות במטרה לשבש הליכי משפט ולהדיח למתן עדויות שקר, תוך שימוש באמצעים פסולים כמו איומים, הפחדה והצעה למתן טובת הנאה. בין היתר הוא הטעה את החוקרים ביחס לזהות של אדם שטען כי "עקץ" אותו.

במקור זוכו עופר ולמברסקי בשלום מעבירות הדחה בחקירה ושיבוש הליכי משפט, אולם המחוזי קיבל את ערעור המדינה והרשיעם. התיק הוחזר לשלום כדי לגזור את דינם. השופט מרדכי פלד ציין כי "אין מדובר בכישלון חד-פעמי של הנאשמים, אלא בהתנהגות מתוחכמת ומתוכננת היטב ורבת מהלכים, שנועדה לשטות בחוקרי המכס ותכליתה, בסופו של יום, להוביל את החקירה ליעדים הנוחים לעופר וליצירת מציאות עובדתית מסולפת ומטעה כלפי חוקרי המכס".

התביעה יוצגה על-ידי עוה"ד עילית פאלוך ואודי ויסבאום מהמחלקה המשפטית במס קנייה ומע"מ תל-אביב. שריה יוצג על-ידי עו"ד נתי שמחוני, למברסקי ע"י עוה"ד גיורא אדרת. (ת.פ. 3664/04).