גרושתו של עידן עופר: לחייב את עו"ד כספי למסור את הטיוטות של הסכם הממון

יפעת עופר-גוריון, גרושתו של יו"ר החברה לישראל, מתכוונת להגיש תביעה ממונית נגד בעלה לשעבר ; טוענת כי עו"ד רם כספי נמנע מלמסור תגובה עניינית לבקשתה, ולכן מתבקש ביהמ"ש להורות לו למסור לה את המסמכים

יפעת עופר-גוריון, גרושתו של יו"ר החברה לישראל , עידן עופר, עוסקת בימים אלה בהכנת תביעה ממונית נגד עופר באמצעות משרד עוה"ד ד"ר יוסי שגב ושות'. כך עולה מפנייה בכתב של עופר-גוריון לעו"ד רם כספי, בא-כוחו של בעלה לשעבר. עופר-גוריון מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות לעו"ד כספי להמציא לה את העותקים של שתי הטיוטות של הסכם הממון עם בעלה לשעבר וכן את עותק התרשומת מהפגישה בינה ובין עופר לבין עו"ד כספי בנוגע להסכם הממון. בנוסף היא מבקשת לחייב את עו"ד כספי למסור לה כל מסמך הקשור בעניינה, לרבות פירות עבודתו המשפטית עבורה.

"בקשה פשוטה"

בפנייה לבית המשפט נאמר כי בתחילת 2002 (פברואר/מארס) פנתה עופר-גוריון לעו"ד כספי בנוגע להסכם הממון בינה לבין עופר, שנחתם לפני נישואיהם. לדבריה, היא שלחה לעו"ד כספי, ככל הנראה בפקס, טיוטה של הסכם ממון, שהוציאו היא ועופר, ועליה היא רשמה הערות ושאלות שהופנו לעו"ד כספי. לטענתה, כספי זימן אותה ואת עופר לפגישה, במהלכה שאל שאלות, העיר הערות שונות והביע דעות שונות. ואולם, היא אינה זוכרת אם כספי ערך תרשומת מהדברים. לדבריה, זמן קצר לאחר מכן שלח לה עו"ד כספי - ואולי אף לבעלה לשעבר - טיוטה של הסכם ממון, אותה ערך ושתיקנה את הטיוטה שהיא ועופר מסרו לו.

לדברי עופר-גוריון, היא פנתה ב-15 בינואר השנה לעו"ד כספי, באמצעות עו"ד ד"ר שגב, בבקשה לקבל את המסמכים המוחזקים בנאמנות בידיו - דהיינו את עותקי שתי הטיוטות של הסכם הממון, עותק התרשומות מהפגישה המשולשת אצלו וכל מסמך אחר הקשור בעניינה.

לדברי עופר-גוריון, בתגובה השיב עו"ד כספי כי "בנסיבות העניין הנני מוצא לנכון להעביר עותק ממכתבך לעידן עופר להתייחסותו". לטענתה, עו"ד כספי לא טרח להבהיר מהן הנסיבות שגרמו לו לנהוג כפי שנהג, והיא פנתה אליו פעם נוספת. ואולם לדבריה, עו"ד כספי טרם השיב לה ונכון למועד פנייתה לבית המשפט טרם מסר לה את המסמכים.

עופר-גוריון מציינת בפנייתה לבית המשפט כי מדובר בבקשה פשוטה לקבלת מסמכים השייכים לה. לדבריה, עו"ד כספי נמנע מלמסור תגובה עניינית לבקשתה, ולכן מתבקש בית המשפט להורות לו למסור לה את המסמכים. (ה.פ. 1112/09).