ראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות שהובילה להסדר טיעון עם בועז יונה: "הפיצוי יותר מסביר, ובעניין המאסר - עוד שנה, פחות שנה - לא משנה"

עו"ד אביה אלף: "אני לא מקילה ראש במצבם של הנפגעים מפרשת חפציבה, אבל אם לא היה הסדר טיעון - המשפט היה יכול להימשך 5 או 7 שנים"

עו"ד אביה אלף, מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה והתובעת בתיקים של אהוד אולמרט ואיווט ליברמן, מתראיינת השבוע למגזין G.

בראיון ראשון ובלעדי, היא מתייחסת בין השאר לגזר הדין בפרשת חפציבה בו הובילה לסגירת עסקת טיעון עם בועז יונה. סוכם כי יונה, שהיה מנכ"ל חברת הבנייה חפציבה, ישלם פיצוי של 4 מיליון שקל - סכום שהוכפל מאוחר יותר על ידי בית המשפט, תוך מתיחת ביקורת על הפרקליטות. הפרקליטות, קבע ביהמ"ש, "לא נתנה משקל ראוי והולם לעניינם של נפגעי החברה והנזקים החמורים שהוסבו להם".

עו"ד אלף עדיין משוכנעת שאין שום בעיה: "דברי עם אנשי מקצוע, עם עורכי דין פרטיים", היא מציעה. "בנסיבות המקרה ההסדר נכון, ראוי ועומד ברף הענישה הכלכלית הרלבנטית. הענישה גם מיידית, וזה מאפשר מיצוי חקירה לגבי כל הגורמים המעורבים.

"חשוב להבין שהלכנו להסדר מתוך ניסיון למצוא פתרון לרוכשי דירות שנפגעו; המדינה ויתרה על קנס שהיא תגבה לטובת פיצוי למשפחות. זה לא כסף של בועז יונה - כי כל החברות שלו תחת כינוס נכסים - אלא מגבית שעשו חברים ובני משפחה שלו.

"אין פה איזה חשבון סתרים באקפולקו שאפשר להוציא ממנו כסף. הכסף ששולם לא היה מלכתחילה בקופה, אלא נוסף כתוצאה מלחץ שלנו; הבהרנו שבלי פיצוי למתלוננים לא יהיה הסדר. אם לא היה הסדר, המשפט היה יכול להימשך חמש או שבע שנים, ולהסתיים בענישה שאני לא בטוחה שהייתה חמורה בהרבה".

- והמאסר עצמו? בניכוי התנהגות טובה, יונה ירצה פחות מחמש שנים.

"יכולתי לדרוש עוד שנה, אבל היה יותר נכון להתעקש על המגבית. עוד שנה, פחות שנה, זה לא היה משנה. אני לא מקילה ראש במצבם של הנפגעים, אך יחסית לרף הענישה הקיים, זה הסדר יותר מסביר".

הראיון המלא עם עו"ד אלף - במגזין G