המלחמה בחברת החשמל מתחדשת: הוועד הורה לעובדים להחרים כנס עם המנכ"ל לסקר

זאת, לאחר ההחלטה של המנכ"ל לסקר, לבטל את ההשתלמויות בבתי מלון ב-2009 ; נציגים של הוועד אף הגיעו לתחנת הכוח בחדרה לוודא שמנהלי המחלקות אכן מודעים להנחיה ולא מופיעים לכנס

אחרי ההחלטה של המנכ"ל, עמוס לסקר, לבטל את ההשתלמויות בבתי מלון ב-2009, תגובת ארגון העובדים לא מאחרת לבוא.

ל"גלובס" נודע כי הוועד הורה בשעה האחרונה למנהלי המחלקות בחברה שלא להגיע לכנס גדול להצגת תוכנית העבודה לשנת 2009 שתוכנן להיום בשעה ארבע בנוכחות המנכ"ל, עמוס לסקר, בתחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה. נציגים של הוועד אף הגיעו לתחנת הכוח בחדרה על מנת לוודא שמנהלי המחלקות אכן מודעים להנחיה ולא מופיעים לכנס.

המזכירות הארצית של ארגון העובדים קיבלה את ההחלטה בעקבות הנחיית המנכ"ל שנחשפה היום בבוקר ב"גלובס", להקפיא את כל ההשתלמויות של אגף משאבי אנוש אליהן היה מקובל לשלוח את עובדי החברה פעם בשנה. ההנחיה כבר הועברה אמש על ידי מנהל אגף משאבי אנוש, אבי ענתבי, למנהלי האגפים.

מדובר בהשתלמות של 4-5 ימים לה זכאים העובדים אחת לשנה בבתי מלון ברחבי הארץ בדירוג של 4 כוכבים (חצי פנסיון). ההשתלמות היא לא השתלמות מקצועית אלא חלק מההטבות להן זכאים העובדים מזה שנים ארוכות.

לפי ההערכות, ההחלטה להמשיך בקיצוצים התקבלה על רקע הירידה הצפויה ברווחיות החברה בשנה הבאה. צעדי התייעלות נוספים הנבחנים על ידי ההנהלה שטרם אושרו כוללים קיצוץ בשי הניתן לעובדים בפסח ובראש השנה וכן הקטנת השתתפות החברה במענק שמקבלים עובדים שמועסקים למעלה מ-17 שנה בחברה מ-3,000 ל-1,700 שקל.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "הוראת המנכ"ל באה על רקע המצב הכלכלי במדינה. חברת החשמל, כחברה מובילה במשק, המשרתת כ-2.4 מיליון לקוחות, לא יכולה להישאר אדישה לנוכח מה שקורה בעולם ובארץ, לנוכח פיטורים גוברים ולהשפעה שיש למצב על כל בית ובית בישראל וכי עליה להוות דוגמא ומופת בחיסכון בעלויות, גם אם אין מדובר בסכומים מאוד גדולים".

כן נמסר כי על רקע התנהגות העובדים, החברה שוקלת לפנות שוב לבית הדין האזורי לעבודה. גורמים בהנהלה ציינו כי "מדובר בהתנהגות בריונית מצד העובדים העומדת בניגוד מפורש להחלטה שהתקבלה בבית הדין לעבודה בחיפה ולהתחייבות שנתנו העובדים עצמם שלא לנקוט עוד בצעדים כאלו". הגורמים הוסיפו כי "המנכ"ל הודיע לעובדים כבר לפני מספר חודשים על הקיצוצים המתוכננים, ומשלא התקבלה תשובת העובדים עד ה-31 בינואר הוחלט להקפיא את ההשתלמויות עד לבירור נוסף מול הוועד".