"הבוס" מתחרט: ברוס ספרינגסטין מודה שעסקת וול-מארט היתה "שגיאה"

וול-מארט ניסתה לשפר את מעמדה בקרב אוכלוסיות שונות וחתמה על חוזה למכירות אלבום להיטים של ספרינגסטין - אך עכשיו הזמר מתחרט על העסקה ; וול-מארט: נמשיך להחתים אמנים על חוזים בלעדיים

ייתכן שבסופו של דבר לא קיבלה וול-מארט תמורה מלאה עבור כספה בעסקה האקסקלוסיבית עם ספרינגסטין. ימים ספורים לפני הופעת הסופרבול של 'הבוס', הוא תקף קשות את ענקית הקמעונות בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס".

ספרינגסטין כינה את העסקה האקסקלוסיביות שלו עם וול-מארט "שגיאה" בכתבת פרופיל ארוכה שהתפרסמה במהדורת יום א' של הניו יורק טיימס. ייתכן שהדבר פגע קלות בהצלחתה המרשימה והממושכת של וול-מארט בביסוס מעמדה בשנים האחרונות כבקיאה בתרבות הפופ באמצעות עסקות אקסקלוסיביות עם להקות כגון האיגלס ו-AC/DC, שהניבו להיטים רבי מכר.

מבחינת וול-מארט, החתמת ברוס ספרינגסטין על חוזה בלעדי למכירת אלבום להיטיו הגדולים בשנה שעברה, היה ההישג הגדול ביותר שלה אי פעם, גם אם היקף מכירות האלבום לא יעלה על עסקאות הקלטה אחרות. וול-מארט מנסה כבר שנים לרכך את ההתנגדות שהיא מעוררת בקרב אוכלוסיות עירוניות בעלות נטיות שמאלניות, ומאמציה כוללים מסעות יחסי ציבור ויוזמות ירוקות מתוקשרות היטב. העסקה עם ספרינגסטין הייתה אמורה לספק לקמעונאית גושפנקה מצדו של "גיבור מעמד העובדים" של עולם המוזיקה, והיה גם הטרובדור הבולט ביותר במסע הבחירות של ברק אובמה.

החלטה פזיזה

גושפנקה זו - בהנחה שהיא היתה קיימת אי פעם - התפוגגה לפתע. ספרינגסטין אמר ל"טיימס" שהוא חתם על העסקה בפזיזות רבה מדי. "לנוכח ההיסטוריה של וול-מארט בתחום יחסי העבודה, מדובר בעסקה שאם הייתי חושב עליה קצת יותר, היינו עושים משהו שונה", אמר ספרינגסטין לכתב העיתון.

העסקה הניבה לספרינגסטין משוב שלילי ממעריצים ואף מכמה שחקנים בולטים בעולם הבלוגים המקוונים. הטיימס ציטט בלוגר שמתח ביקורת על ספרינגסטין כאומר "זה מנוגד לכל מה שספרינגסטין מסמל".

התנכרותו של ספרינגסטין לעסקה מצאה את דרכה במהירות לעולם הבלוגים, ולדברי גוגל ניוז, הועלו יותר מ-400 דיווחים ביום שלפני, וכן ביום שאחרי הופעתו של ספרינגסטין בסופרבול. ההתנכרות ניצבה כמעט במקום הראשון של דירוג החיפושים המקוונים על "ספרינגסטין" במהלך המשחק ולאחריו.

לפני זמן רב ביססה וול-מארט את מעמדה ככוח בעולם מוזיקת הקאנטרי באמצעות עסקאות בלעדיות עם גארת' ברוקס, ובשנים האחרונות היא הפגינה שרירים גם בעולם הפופ והרוק באמצעות עסקאות עם האיגלס, AC/DC וג'ורני. בעסקה עם האיגלס, אפילו האג'נדה הליברלית של איש הלהקה הוותיק, דון הנלי, לא מנעה את העסקה.

חוזים עם כוכבים נוספים?

החרטה שהביע ספרינגסטין לאחר העסקה מעוררת את השאלה אם תתקשה וול-מארט לחתום בעתיד על עסקאות עם כוכבי פופ ורוק בעלי נטיות שמאלניות.

"מיליוני מעריצי ספרינגסטין סומכים כבר הרבה שנים על וול-מארט שהיא תביא מוזיקה לחיים שלהם, ואנחנו נמשיך להציע למעריצים האלה יצירות כגון האלבום הבלעדי 'הלהיטים הגדולים' ואלבומים אחרים במחירים ללא תחרות", אמרה אחת מדוברות וול-מארט בהודעה שנשלחה באימייל. "וול-מארט עובדת תמיד עם חברות מוזיקה ועם אמנים על הזדמנויות לספק מדי חודש אוספים בעלי ערך מוסף או אוספים ייחודיים, כמו האוסף הזה, שאותו הסכמנו למכור באופן בלעדי במשך 90 יום".