45 חודשי מאסר לעודד טל, בכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל, שקיבל שוחד מאפל, קלנר ומצלאווי

השופט דן מור: "לא רק שהנאשם אינו מביע חרטה, אלא מתברר שאינו מבין את חומרת מעשיו ואת עומק העבריינות שבנורמות ההתנהגות בהן ניהל את תפקידו הציבורי הבכיר"

בית משפט השלום בת"א גזר 45 חודשי מאסר בפועל ו-18 חודשים על-תנאי על עודד טל (52), לשעבר מ"מ מנהל מחוז מרכז במינהל מקרקעי ישראל, שהורשע בשלוש עבירות של קבלת שוחד מאיש העסקים דודי אפל, מיו"ר פולאר לשעבר אביגדור קלנר ומהקבלן סמי מצלאווי, וכן בשלוש עבירות של הפרת אמונים.

השופט דן מור ציין בגזר הדין, שטל קיבל הזדמנות לומר את דברו, אך בחר שלא להביע כל חרטה על מעשיו ו"הגיש מסמך עב כרס שכתב בעצמו, שחלק גדול ממנו מהווה למעשה הטלת דופי בכל הגורמים שלקחו חלק בניהול תיק זה וביניהם רשויות החקירה והתביעה, עדי התביעה, ואף תוך העלאת ביקורת כלפי בית המשפט, כשלטענתו כל אלו חברו יחד על מנת להעליל עליו עלילת שווא".

מכך הסיק השופט ש"לא רק שהנאשם אינו מביע חרטה, אלא מתברר שאינו מבין את חומרת מעשיו ואת עומק העבריינות שבנורמות ההתנהגות בהן ניהל את תפקידו הציבורי הבכיר".

טל הורשע, בין היתר, בהטיית חוזה ההרשאה לטובת מגדל הזוהר ובהפחתת חוב חכירה על ביתו של אפל בתל-ברוך. בתמורה, אמור היה אפל להעסיק את אשתו של טל במגדל הזוהר ולפעול בממשלה להדחת מנהל המינהל דאז, עו"ד אבי דרכסלר, כדי שימונה מנהל אחר שיקדם יותר את טל.

התובעת, עו"ד ענת סבידור-גולדנצוייג, ביקשה להטיל עליו 5 שנות מאסר בפועל. הסניגור, עו"ד אברהם רוזה, ביקש להימנע ממאסר בפועל בטענה שטל ורעייתו חיים "מהיד לפה" והוא מתקשה לשלם מזונות לילדיו מנישואיו הראשונים.

השופט לא התרשם ממכתבי אופי שהגישו מנכ"ל אזורים לשעבר, איתן סורוקה, ועו"ד ירון אלחנני, וציין שגם בחלוף 8.5 שנים מביצוע העבירות חומרת מעשי הנאשם "זועקת למרחוק". "מעשיו מטילים קלון על השירות הציבורי. ניהול ענייני מחוז מרכז במינהל בניהולו הפך לזירה לטובות אישיות והתעשרות לאנשי ממון ומקורבים. עקירת נורמות שלטון בלתי ראויות שכאלה מחייבת תשובה הולמת מבית המשפט. מסר סלחני יחטיא את המטרה". בשל מצבו הכלכלי הוא נמנע מלהטיל עליו קנס. (ת.פ. 8438/03)