[להרשמה ל-MoneyTime]
מחקר חדש מראה שצופים נהנים יותר משידורי הטלוויזיה, כאשר הם כוללים פרסומות. חוקרים בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת ניו יורק גילו שצופים אשר טענו כי הם מעדיפים להימנע מפרסומות, דירגו את חווית הצפיה הכוללת שלהם במקום גבוה יותר, כאשר משדר הטלוויזיה כלל גם פרסומות.
החוקרים מסבירים את הממצאים הסותרים בכך שמידת ההנאה מחוויה כלשהיא יורדת בעקביות ככל שהחוויה מתמשכת. הדבר נכון באותה מידה גם לצפייה בטלוויזיה. הפסקת החוויה, במקרה זה לצורך פרסומות, יוצרת ציפייה מחודשת ומרעננת את חווית הצפייה.
הממצאים עומדים בניגוד לדעה הרווחת בקהילת היוצרים, לפיה הפרסומות מקטינות את הערכת הצופים ליצירותיהם.
הסברים אפשריים אחרים, המוצעים על ידי החוקרים, הם שהפסקת הפרסומות מאפשרת לצופים לעכל את מה שראו עד כה, ויוצרת ציפיה להמשך.
שאלה אחת נותרת בכל זאת פתוחה - מדוע צופי הטלוויזיה אינם מכירים בכך שהפרסומות מגבירות את הנאתם? החוקרים אינם מספקים הסבר חד משמעי לכך, אולם מעלים מספר רעיונות. הסבר אפשרי אחד הוא שבני האדם אינם בודקים את עצמם. הצופה הממוצע אינו צופה במשדר נטול פרסומות, לאחר מכן במשדר דומה עם פרסומות ומשווה את חווית הצפייה. חוסר המודעות העצמית, טוענים החוקרים, הוא המוביל לאמונה השגויה לפיה הפרסומות פוגעות בחוויה.
בהתבסס על המחקר, לחוקרים יש המלצה לרשתות המזרימות תוכן ברשת האינטרנט - במקום למקם את הפרסומות בתחילת סרטוני הוידאו, מקמו את הפרסומת באמצע הקליפ. הצופים אולי יתלוננו, אומרים החוקרים, אבל למעשה ההנאה שלהם מהתוכן המשודר, תגבר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.