ערוץ 10 משפר עמדות: יוסי מימן מתחייב להעמיד ערבויות לערוץ

במכתב שנשלח לרשות השנייה מבהירים בעלי הערוץ כי הוגשה על-ידם בקשה לבנק לאומי להצבת ערבות בנקאית בסך כ-70 מיליון שקל ; במקרה שהבנק יסרב למתן הערבות, בעלי המניות יגבו את הערוץ בכל מחוייבויותיו

ערוץ 10 מחדד את התחייבויותיו בניסיון לקדם את הדיון בוועדת הכלכלה בעניין שינוי התקנות, שיאפשרו את המשך פעילות הערוץ. היום (ה') הועבר מכתב חדש אשר חתום בידי יו"ר הערוץ ובעל המניות המרכזי בו, יוסי מימן, וכן על-ידי מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, בו מודגשים התחייבויותיו לפעול לשם הצבת ערבויות - כך נודע ל"גלובס".

המכתב הועבר ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, שאמורה להעבירו גם לשר התקשורת אריאל אטיאס. רק לאחר קבלת מכתב זה יבקש אטיאס דיון בוועדת הכלכלה במטרה לשנות את התקנות, ולאפשר את מיצוי ההסדר עם ערוץ 10 עד ל-15 במארס.

למרות שכבר מספר ימים מדובר על העברת תקנות חדשות לאישור ועדת הכלכלה, עד לרגע זה הן טרם הועברו. לא מן הנמנע כי במשרד התקשורת מעוניינים כי ערוץ 10 יציג מכתב כוונות "חזק" יותר, מה שיאפשר לאטיאס לבוא לוועדה עם המלצה מוצקה.

במכתב הנוכחי מבהירים מימן ו-ורשבסקי כי הוגשה על-ידם בקשה לבנק לאומי לשם הצבת ערבות בנקאית בסך כ-70 מיליון שקל, ובמקרה שהבנק יסרב למתן הערבות, בעלי המניות של הערוץ, מימן, ארנון מילצ'ן ורון לאודר יגבו את הערוץ בכל מחויבויותיו.

הדיון המכריע צפוי להתקיים בשבוע הבא.

במכתב שהגיע לידי "גלובס" נכתב כי "בהמשך למגעים בעניין הסדר להארכת הזיכיון אנו פונים אליכם בנוגע לסוגיה שעניינה בטוחות בקשר, עם השלמת המחויבויות בתחום התוכניות מסוגה עלית. במסגרת הסדר כולל להארכת הזיכיון לישראל 10, תוך גיבוש תנאי פעולה שיאפשרו קיום כלכלי לערוץ, ישראל 10 פנתה לבנק בבקשה כי יעמיד ערבויות להבטחת השלמתן של המחויבויות האמורות על בסיס תזרימי המזומנים העתידיים של ישראל 10".

עוד נכתב כי "בעלי המניות של החברה אשר הוכיחו לאורך השנים את תמיכתם בערוץ, וממשיכים לתמוך בו בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה, יסייעו ויפעלו במשותף עם החברה מול הבנק לצורך קבלת הערבויות הבנקאיות. במקרה שלא תושג הסכמת הבנק להעמדת הערבויות, יגבו בעלי המניות של ישראל 10 את התחייבויות החברה לרשות, להשלמת המחויבויות, בהתחייבויות בכתב מטעמם. הדבר יהווה מרכיב בהסדר הכולל, שפרטיו יעוגנו במסמך נפרד".

כאמור, אם אטיאס אכן יגיש היום את הבקשה לדיון, הוא צפוי להתקיים כבר בתחילת השבוע הבא.