מחזיקי האג"ח של PMS התבקשו להמיר את החוב למנות ולדחות פרעון

חברת הנדל"ן שנקלעה לקשיים מציעה הסכם המשלב הכנסת משקיעים לחברה והסדר עם מחזיקי האג"ח

PMS פרסמה הסדר כולל למכירת השליטה בחברה בהסכמת מחזיקי האג"ח והבנק השבדי, שחילט בדצמבר האחרון את מרבית נכסיה. חברת הנדל"ן נקלעה למשבר פיננסי קשה ועל סף קריסה מוחלטת היא מציעה למחזיקי האג"ח להמיר חלק מהחוב למניות ולדחות פרעון המטרה להעמיד את החברה שוב על הרגליים.

PMS נמצאת בשליטת אילן ניר (40.2%), ראובן אדלר (3%), אייל חומסקי (3%) וגורמים שהיו שותפים להליך החיתום והפצת האג"ח בשוק. הקבוצה פעילה בתחום הנדל"ן המניב בשבדיה החל משנת 2005 והונפקה בבורסה ביוני 2007.

מצבה של חברת הנדל"ן הדרדר בחודשים האחרונים בעקבות המשבר העולמי והלאמתו של בנק שהעניק מימון לחברה. הבנק השבדי במתכונתו החדשה נוקט בגישה שמרנית יותר כלפי עסקי נדל"ן והוא חילט כאמור את כל הפרויקטים של PMS בשבדיה.

על פי הדוחות הכספיים האחרונים של PMS היקף התחייבויות שלה עומד על כ-700 מיליון שקל. מרבית החוב לבנק ו-52 מיליון שקל חוב למחזיקי האג"ח. על פי ההסדר עם הבנק, תוקם חברה פרטית חדשה בשבדיה שהבנק ימכור לה את כל הרכוש שחילט.

בשלב הראשון של העסקה תוקם חברה ייעודית והמשקיעים החדשים יזרימו לה 27.5 מיליון שקל. בנוסף ככל שיידרש על פי הסדר הבנק המשקיעים יעמידו מימון נוסף כהשקעה, הלוואת בעלים או מימון חיצוני מצדדים שלישיים עד לסך מצטבר וכולל של 45 מיליון שקל (כולל ה-27.5 מיליון שקל).

בשלב השני של העסקה, המשקיעים יחליפו את מניותיהם בחברה הייעודית במניות של החברה שתהוונה לאחר הקצאתן למשקיעים70% מהון המניות. כמו כן יתבקשו מחזיקי האג"ח להמיר 50% מכלל החובות כלפיהם למניות רגילות שתהוונה לאחר ההחלפה 24% ממניות החברה.

מניית PMS נסחרת היום במחיר המשקף לחברה שווי שוק של 65.5 מיליון שקל. ההסדר בין החברה לבין מחזיקי אגרות החוב יועמד להצבעה באסיפת האג"ח הבאה שתתקיים במשרד עורכי הדין מ. זליגמן.

מלבד המרת חלק מהחוב למניות התבקשו מחזיקי האג"ח לדחות את מועדי הפרעון של האג"ח (קרן וריבית) לשנים 2010 עד 2017. בכל חודש דצמבר יתבצע תשלום של הריבית בגין התקופה הקודמת ושל שמינית מהקרן.

פי.אם.אספי.אם.אס