ה-iPod של הספרים? הערכות: אמזון כבר מכרה חצי מיליון יחידות של Kindle

מכירות אלה הן מעבר למה שמכר ה-iPod של אפל בשנה הראשונה ; הגירסה החדשה של Kindle תצא החודש

סירובה התקיף של ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון לחשוף את נתוני המכירות של מכשיר ה-Kindle שלה, לא מפריע לאנליסטים לנסות ולנחש כמה יחידות נמכרו בשנה האחרונה מהמכשיר, שמסתמן כלהיט התורן בתחום הגאדג'טים וכבר זכה לכינוי "ה-iPod של הספרים".

מארק מהייני מבית ההשקעות סיטיגרופ, לא היסס להשתמש בביטוי הזה בדו"ח למשקיעים בו העריך כי מספר היחידות שנמכרו הוא 500 אלף וציין כי הנתון גבוה ב-32% מנתוני המכירות של ה-iPod בשנתו הראשונה בשוק.

הקינדל הוא קורא ספרים אלקטרוני, ולמרות שנתח מכירותיו מסך המכירות של אמזון הוא קטן יחסית, מומחים תולים תקוות רבות ב-Kindle ומאמינים כי בהצלחתו טמון עתידה של החברה.

את הערכותיו על היקף המכירות של ה-Kindle מבסס מהייני על נתונים שנחשפו על-ידי חברת Sprint Nextel, המספקת לאמזון את חיבור הרשת האלחוטי של מכשיר.

אמזון השיקה את ה-Kindle בדצמבר 2007, והמלאי אזל כבר במכירה המוקדמת שלו. גם בתקופת החגים האחרונה נאלצה אמזון להתמודד עם ביקוש עצום למכשיר, שהמלאי שלו אזל שוב.

הדיווחים האחרונים אודות היקף המכירות של ה-Kindle מתפרסמים ימים ספורים לפני שאמזון אמורה להתחיל בשיווק גרסה חדשה שלו, שאירוע ההשקה שלו ייערך בספרייה העירונית של ניו-יורק ב-9 בפברואר.

בדיווח שמסרה החברה נכתב כי כ-10,000 "רכיבים מסוימים" נמכרו בסיטונות לאחד השותפים העסקיים שלה במהלך הרבעון השלישי של 2008. בסיטיגרופ העריכו כי אלה רכיבים למכשירי ה-Kindle וכי כ-200 אלף יחידות נמכרו במהלך שני הרבעונים הראשונים של 2008.

האנליסט ג'סטין פוסט, ממריל לינץ' הסתמך על נתונים פיננסיים שנחשפו בתביעה שהוגשה לאחרונה נגד אמזון, שהובילו אותו למסקנה שנמכרו ב-2008 כ-374 אלף יחידות של המכשיר.

למרות ההערכות החיוביות, סייג פוסט את דבריו בדו"ח למשקיעים ואמר כי ביצועיה של אמזון בשנתיים הקרובות יהיו תלויין הרבה יותר בתנאים המקרו-כלכליים מאשר בנתוני המכירות של ה-Kindle.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009