רשת מחסני השוק לא תרכוש את מלוא הבעלות על רשת השיווק כדורי

בעקבות ביטול חלק מההסכם תשלם מחסני השוק לרשת כדורי פיצוי בסך 300 אלף שקל

רשת מחסני השוק תשלם פיצויים בגובה 300 אלף שקל לרשת כדורי, לאחר שחזרה בה מכוונתה לרכוש את מלוא הבעלות על רשת כדורי. במקביל, רשת כדורי תשלם פיצוי של 231 אלף שקל ליינות ביתן בגין אי קיום הסכם הרכישה. כך נודע ל"גלובס".

רשת כדורי הנמצאת בבעלות א.א.שקד אחזקות, מנתה ערב החתימה על ההסכמים למכירתה, 7 סניפים ברמת-גן וסביבתה. עקב קשיים תזרימיים קשים, שהביאו חלק מהספקים להפסיק את האספקה לרשת, החליטו בעלי הרשת למכור חלק מהסניפים. בנובמבר 2007 חתמה הרשת על הסכם למכירת הסניף שברחוב ז'בוטינסקי ברמת-גן לרשת יינות ביתן, תמורת 2.5 מיליון שקל. מדובר בסופרמרקט שכונתי בגודל של 400 מ"ר שמניב פדיון שנתי של כ-14 מיליון שקל.

ימים ספורים לאחר החתימה על ההסכם, חתמה רשת כדורי על הסכם מנוגד ולפיו היא מוכרת את מלוא הבעלות על 7 סניפיה ובכלל זה את הסניף אשר נמכר כבר ליינות ביתן, לרשת מחסני השוק, תמורת 11 מיליון שקל.

רשת יינות ביתן עתרה באמצעות עו"ד אשר אפריאט, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לצו מניעה לפיו ייאסר על רשת כדורי להתקשר עם מחסני השוק בעסקה נוגדת. העתירה נסגרה בסופו של דבר בהסדר פשרה.

ואולם במקביל, חזרה בה רשת מחסני השוק מההסכם לרכישת כל רשת כדורי וביקשה ליישם את הסכם הרכישה על 3 מבין 7 הסניפים בלבד, כולל הסניף שנמכר ליינות ביתן. מחסני השוק תשלם לפיכך לרשת כדורי סכום של כ-7 מיליון שקל כאשר 4 מיליון מתוכם הם עבור הסניף ברחוב ז'בוטינסקי. בשל ביטול חלקי של ההסכם, תיאלץ מחסני השוק לשלם, כאמור, לרשת כדורי פיצויים בסכום של 300 אלף שקל.

רשת מחסני השוק נמצאת בבעלות משפחות כהן ונעמן. הרשת מונה 8 סניפים ומחזור מכירותיה נאמד ב-480 מיליון שקל בשנה. רשת יינות ביתן שנוסדה ב-1995 נמצאת בבעלות נחום ביתן. הרשת מונה היום 12 סניפים ומחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-1.2 מיליארד שקל.