המחוזי: מפקח עבודה בעיריית ת"א שהורשע בסחר בקוקאין - יפוטר לאלתר

העובד הורשע בשנת 2007 עם אחרים בקשירת קשר לסחר בסם מסוכן וב-10 מקרים של סחר בסם מסוג קוקאין ; העירייה העמידה אותו לדין משמעתי בטענה כי בעבירות בהן הורשע יש קלון, ומשכך מדובר בעבירת משמעת

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את ערעור עיריית תל-אביב על גזר דינו של בית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות, והורה לפטר לאלתר עובד עירייה שהורשע בעבירות סמים.

העובד (31) שימש כמפקח עבודה באגף התברואה בעיריית תל-אביב. ב-2007 הוא הורשע עם אחרים בקשירת קשר לסחר בסם מסוכן וב-10 מקרים של סחר בסם מסוג קוקאין. כן נקבע כי הוא ניהל והנהיג את שותפיו לעבירה. במסגרת הסדר טיעון, הוא נידון ל-28 חודשי מאסר בפועל ולקנס.

העירייה העמידה אותו לדין משמעתי בטענה כי בעבירות בהן הורשע יש קלון, ומשכך מדובר בעבירת משמעת. לאחר הרשעתו בדין המשמעתי העירייה ביקשה לפטרו לאלתר, אך הסכימה לשלם לו פיצויי פיטורין. העירייה ציינה כי העובד הורשע ב-2004 בשימוש במסמך מזויף, וכי ב-2007 בהחזקת סכין או אגרופן למטרה לא כשרה. לכן, טענה, עבירות הסמים אינן מעידה חד-פעמית.

נציגי הציבור בבית הדין המשמעתי (המייצגים את העובדים והרשויות), בדעת הרוב, סברו כי יש לגזור עליו פיטורין על-תנאי בלבד, בנימוק שמדובר באדם נורמטיבי שגילה נאיביות מול גורמים פליליים, וכן שלמען השיקום ראוי לתת לו הזדמנות נוספת. אב בית הדין, עו"ד אבנר יוסף, סבר כי יש לפטרו לאלתר, הן משום שלא מדובר בעבירה ראשונה והן לאור חומרת העבירות.

השופט אילן שילה קיבל את ערעור העירייה וביטל את גזר הדין, כך שהעובד יפוטר לאלתר. שילה קבע כי עמדת הרוב מתעלמת מהתשתית העובדתית שהובאה בפני חברי בית הדין, אינה נותנת את המשקל הראוי לחומרת העבירות ולכך שהעובד לא נטל אחריות למעשיו.

לעומת זאת, עמדתו של אב בית הדין "שקולה ומאוזנת" ומביאה בחשבון את כל השיקולים הראויים והנכונים. (ע"א 9378-08-08).