הסוף למחלוקת עם הנאמן: חנן מור מקדימה את פירעון האג"ח

תשלם 19 מ' ש' בתחילת מארס ; המהלך יסיים את המחלוקת מול הנאמן, שדרש בספטמבר האחרון להפקיד 6.6 מ' ש' בחשבון הליווי של אחד הפרויקטים ; חנן מור: "העמידה בהתחייבויות היא ערך עליון"

בעוד חברות נדל"ן רבות מתקשות לעמוד בתשלומי האג"ח, קבוצת הנדל"ן חנן מור , שבשליטת חנן מור ואבי מאור, דווקא מפגינה חוסן. החברה הודיעה היום כי תקדים את התשלומים למחזיקי אג"ח א' בהיקף של 19 מיליון שקל. המהלך יביא לסיום מחלוקת מול נאמן האג"ח, הרמטיק נאמנות, שדרש מהחברה בספטמבר האחרון להפקיד 6.6 מיליון שקל בחשבון הליווי של אחד הפרויקטים שלה.

חנן מור טענה בזמנו שדרישת נאמן האג"ח לא תואמת את הוראות שטר הנאמנות, שמצבה, נכסיה ועסקיה יציבים ותקינים ושאין כל חשש לפירעון תשלומי האג"ח. למרות זאת, הנאמן טען שאין שינוי בעמדתו ולפיכך החליטה החברה לפנות למחזיקי האג"ח מסדרה א' בהצעה לפדיון חלקי מוקדם.

מחזיקי האג"ח זומנו ליום חמישי הקרוב כדי לאשר את שינוי תנאי האג"ח והפדיון החלקי המוקדם. עד שלושה ימים לאחר אישור ההסכם החדש החברה תפקיד 3.3 מיליון שקל בחשבון הרווחים, ובתחילת מארס תבצע פדיון מוקדם חד פעמי.

חנן מור תפרע 25% מהיקף החוב של אג"ח א' בתחילת מארס במקום בסוף מאי, בתוספת ריבית של 4.98% במקום ריבית של 7% שהייתה אמורה להיות משולמת עבור תקופה של שנה שלמה.

חן רייך, סמנכ"ל הכספים, אמר היום ל"גלובס" על ההסדר: "זה מצב של win-win והמוסדיים מחבקים אותנו. המהלך מעקר את הוויכוח שלנו עם הנאמן של האג"ח".

אג"ח סדרה א' גויסו במאי 2006 בהיקף של כ-60 מיליון שקל, והן נושאות ריבית שנתית של 7%. הקרן אמורה הייתה להיפרע בארבעה תשלומים שווים בחודש מאי של השנים 2009-2012, בכל פעם 25% מהקרן בתוספת ריבית.

"ליצור רווח קבוע לטווח הארוך"

יו"ר ומנכ"ל הקבוצה, חנן מור, אמר היום במסיבת עיתונאים: "אנחנו חווים היום את התוצאות הפיננסיות של העשייה העסקית של החברה בשנתיים האחרונות, בהן התמקדנו בחדשנות המוצר ובהבנת הלקוח. התוצאות לא איחרו לבוא בדמות עודף גדול מאוד בתזרים המזומנים של החברה בפרויקטים. עודף זה הביא אותנו להתייעץ עם מחזיקי האג"ח וגיבשנו נוסחה של החזר כספים מוקדם יותר ממועדי הפירעון הרגילים".

סך הפרויקטים בביצוע לשנת 2009 כוללים שלושה: 301 יחידות דיור בתלמי מנשה, 70 וילות בלהבים ו-132 דירות בנס ציונה. היקף ההכנסות צפוי לעמוד על כ-497 מיליון שקל, והרווח הגולמי צפוי להיות כ-102 מיליון שקל. לחנן מור פרויקטים שונים גם באוקראינה, פולין ורומניה, אך הפעילות בחו"ל צומצמה משמעותית בשנתיים האחרונות. תזרים המזומנים שלה צפוי לעמוד על 26 מיליון שקל בסוף 2009, 94.7 מיליון שקל בסוף 2010, 138.7 מיליון שקל בסוף 2011 ו-137.1 מיליון שקל בסוף 2012.

אג"ח א' נסחרת בתשואה של 13%, תשואה הנחשבת לנמוכה יחסית לחברה קטנה בסקטור הנדל"ן החשופה למזרח אירופה. סיבה נוספת לאמון המשקיעים באג"ח א', מלבד תזרים המזומנים, היא שעבודים לטובת מחזיקי האג"ח בגין החוב.

"עמידה בהתחייבויות היא ערך עליון לא רק כלפי מחזיקי האג"ח, אלא כלפי כל מי שהחברה מחויבת אליו בדרך כזו או אחרת. אין לנו מטרה לעשות הרבה רווחים בטווח הקצר, אלא ליצור רווח קבוע לטווח הארוך", דברי מור. *