גלובליקום מציעה למחזיקי האג"ח דחיית תשלומים

תפעל למכירת אחזקותיה ב-DTH הרומנית ותרשום עליהן שעבוד, וכן תעמיד פיקדון להבטחת התשלומים למחזיקי אג"ח א' ו-ב'

גלובליקום (לשעבר מילומור סחר) שבשליטת אמנון סלע ואייזיק וולדמן, מציעה הסדר למחזיקי האג"ח שלה לאחר שלא עמדה בתשלום החוב בנובמבר האחרון, והיא צפויה שלא לעמוד בתשלום הקרוב בחודש מאי. במסגרת ההסדר תעמיד החברה פיקדון כספי, תפעל למכירת אחזקותיה בחברת הלוויין הרומנית DTH ותשעבד אותן לטובת מחזיקי האג"ח. הפיקדון והתמורה מהמכירה ישמשו לפירעון תשלומי הקרן והריביות למחזיקי האג"ח עד לחודש נובמבר 2009.

מחזיקי האג"ח מתבקשים להסכים לדחיית מועדי הפירעון (קרן וריבית) של חלק מהתשלומים המגיעים להם עד לחודש אוגוסט 2009, בין השאר בתלות בהתקדמות ההליך מכירת מניות DTH. דחיית התשלומים ואישור ההסדר יועמדו להצבעה ביום שני הבא, באסיפת אג"ח שתתקיים במשרדו של עורך הדין בני ברץ, המייצג את החברה.

ההסדר כפוף לאישורו של בית המשפט, על פי סעיף 350 לחוק החברות, והפיקדון להבטחת התשלומים למחזיקי האג"ח משתי הסדרות (א' ו-ב') יופקד בחשבון בנק משותף לעו"ד ברץ ולנאמני האג"ח.

החברה הרומנית מפעילה טלוויזיה רב-ערוצית בלוויין, וכן עוסקת ביבוא והפצת טלפונים סלולריים של סמסונג ומפעילה רשת חנויות של מוצרי תקשורת. לצד גלובליקום, שמחזיקה ב-10% מ-DTH, שותפות בחברה גם אלרן השקעות וליוורמור.

הפעילויות הללו מפסידות, ועקב כך צירפו רואי החשבון של גלובליקום הערת "עסק חי" לדו"חות הכספיים האחרונים שלה. החברה הפסידה בתשעת החודשים הראשונים של 2008 כ-32 מיליון שקל, כשהגירעון בהון העצמי הסתכם ב-35 מיליון שקל והגירעון בהון החוזר עמד על כ-28 מיליון שקל. כן, היא רשמה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של כ-24 מיליון שקל.

ההתחייבויות של החברה בגין הקרן של אג"ח א' מסתכמות ב-39.6 מיליון שקל והקרן של אג"ח ב' היא 48.6 מיליון שקל. אג"ח א' נסחרת בתשואה של 621%, ואג"ח ב' ב-360%.

במסגרת המשא ומתן שמנהלת הנהלת החברה עם נציגות מחזיקי האג"ח, מאז שלא עמדה בתשלום המגיע להם, התחייבה גלובליקום לבצע תוכנית התייעלות שתכלול גם קיצוץ בשכר המנכ"ל, מ-15 אלף אירו לרמה של -8,500-10,000 אירו בחודש - תלוי ביכולתה של התמורה ממכירת מניות DTH לכסות את החוב למחזיקי האג"ח. *