6 משרדי פרסום מתמודדים על תקציב הפרסום של טויס אר אס

המתמודדים: ברוקנר-נטע-יער, זרמון-גולדמן, רגב-קויצקי, גליקמן-נטלר-סמסונוב, נפתלי-אברהם וציבלין תקשורת לצעירים ; תקציב הפרסום של הרשת, שטופל בראובני-פרידן, עמד ב-2008 על 2.7 מיליון דולר במחירי מחירון

6 משרדי פרסום מתמודדים על תקציב הפרסום של טויס אר אס, כך נודע ל"גלובס". המתמודדים: ברוקנר-נטע-יער, זרמון-גולדמן, רגב-קויצקי, גליקמן-נטלר-סמסונוב, נפתלי-אברהם וציבלין תקשורת לצעירים.

תקציב הפרסום של רשת הצעצועים טויס אר אס, מקבוצת פישמן רשתות, טופל בשמונה השנים האחרונות במשרד הפרסום ראובני-פרידן. כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה הרשת לתקשורת כי במשותף עם משרד הפרסום ראובני-פרידן הוחלט על פרידה.

לפי נתוני יפעת, תקציב הפרסום של טויס אר אס עמד ב-2008 על 2.7 מיליון דולר במחירי מחירון, מהם כ-2 מיליון דולר בראובני-פרידן, וכ-700 אלף דולר בציבלין תקשורת צעירים.

באופן מסורתי תקציב הפרסום של הרשת התמקד ברובו בעיתונות, אך בשנים האחרונות יש זליגה של התקציב לאינטרנט. תחום זה מטופל על-ידי חברת האינטראקטיב גורני, והוא אינו עומד למכרז. בנוסף, נראה כי בשנה הקרובה תגביר הרשת ווליום בטלוויזיה.

ל"גלובס" נודע כי כחלק מבחירת מערך הפרסום של פישמן רשתות בכלל, וטויס אר אס בפרט, נפגשת הרשת בשבועות האחרונים עם מספר משרדי פרסום. נראה כי בכל הנוגע לטויס אר אס חלק ניכר מהמאמצים מופנה להוזלת העלויות של ההתקשרות עם משרד הפרסום, שכן על-פי מקורבים למכרז המרכיב המסחרי מהווה חלק חשוב מההתנהלות מול משרדי הפרסום.

במקביל להפסקת ההתקשרות עם אריאלי נעשו שינויים נוספים במערך הפרסום של החברה - שנבעו בעיקר מהפסקת ההתקשרות שבין חברת המדיה מיוז למשרד הפרסום אריאלי. אריאלי טיפל עד אז בתקציבי בסט ביי וביג בוקס כחלק מעסקת מדיה עליה הוחלט עוד בתקופת ההנהלה הקודמת של המשרד. עם העברת ניהול אריאלי לידי גלר-נסיס החליטו אלה על הפסקת ההתקשרות עם מיוז ועם תקציבי פישמן בשל חוסר כדאיות כלכלית.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה בעיתון "גלובס".