ביל גרוס מאמין כי הריבית על המשכנתאות בארה"ב תרד והריבית על האג"ח ל-10 שנים תעלה ושתיהן יגיעו ל-4.5%

לראשונה מאז נובמבר עולה התשואה על האג"ח ל-10 שנים בארה"ב מעל ל-3% על רקע הנפקת חוב בהיקף 61 מיליארד דולר הצפויה היום ע"י האוצר ; ביל גרוס על ה'פד': "אני חושב שהם עשו עבודה מצויינת עד כה"

"פעולות הממשל האמריקני לייצוב הכלכלה ושיפור מצבו של שוק הדיור כניראה ותגרום לריבית המשכנתאות בארה"ב לרדת ל-4.5%", כך אמר הערב ברשת CNBC המנכ"ל המשותף בקרן האג"ח פימקו, ביל גרוס.

"אני חושב כי בנקודה מסויימת אנו הולכים לראות את הריבית על המשכנתאות ברמה של 4.5% וכן את הריבית על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים מגיעות לאותה הרמה" והוסיף "ביום בו יבוא ה'פד' לרכוש אגרות חוב - יהיה זה יום גדול".

בהתייחסו ליוזמות הממשל עליהן הוא מצפה לשמוע בהצהרה מחר אמר גרוס כי סביר להניח שהממשל יזרים עוד הון רק לבנקים הזקוקים לכך. הוא גם אמר כי הממשל ירחיב את התוכנית TALF (term asset-backed securities loan facility אשר מיועדת לשחרר את שוק ה-ABS. דבר זה יביא את ני"ע המסחריים מגובי המשכנתאות לשוב ולהיות השקעה אטרקטיבית.

עם זאת הזהיר גרוס מפני אפשרות כי פעולות הממשל יביאו להלאמתם של חלק מהבנקים הגדולים בארה"ב, מה שימחוק את השקעותיהם של המשקיעים בנכסים אלו. "נדרשת לנו תוכנית ברורה מחר אשר תמנע הלאמה ותביא להשבת ההון הפרטי לשוק" אמר גרוס.

בהתייחסו לפעולות שביצע עד כה הפדרל ריזרב, שיבח גרוס את האופן בו עשה ה'פד צעדים משמעותיים בניסיונו למגר את המשבר "הם הוציאו 2 טריליון דולר ממאזניהם ולקחו סיכונים מסויימים במונחים ניכסיים, אני חושב שהם עשו עבודה מצויינת עד כה".

נציין כי היום נופל מחירה של האג"ח הממשלתית ל-10 שנים ותשואתה עולה אל מעבר ל-3% לראשונה מזה חודשיים, וזאת על רקע ההזרמת ההון הגדולה ביותר שנרשמה מעולם ברבעון. האוצר האמריקני ימכור היום (ב') 61 מיליארד דולר באג"ח קצרות (bill) לשלושה ולשישה חודשים. בהמשך השבוע צפויות מכירות נוספות של אג"ח בארה"ב אשר בעזרתן צפוי האוצר לגייס הון בשווי של כ-35 מיליארד דולר נוספים.