RBC: יותר מ-1000 בנקים עלולים ליפול בארה"ב במהלך 3-5 השנים הקרובות

האנליסט ג'ראלד קסידי ועמיתיו פיתחו מערכת התראה מוקדמת מפני קריסה של בנקים אותה הם מכנים "יחס טקסס" - היחס מודד את האשראי הבעייתי של הבנק כאחוז מסך ההון בו יכול להשתמש הבנק לצרכי הלוואה

"יותר מ-1000 בנקים עלולים ליפול בארה"ב במהלך 3-5 השנים הקרובות, על רקע התעצמות המיתון והגידול בהפסדים כתוצאה מהלוואות", העריך הערב אנליסט ב-RBC.

בשנת 2008 צפה האנליסט ג'רארד קסידי את נפילתם של 200 עד 300 בנקים, אך עתה על רקע ההידרדרות בחלה במצב הכלכלה מאז העלה האנליסט את הערכתו לשנים הבאות. קסידי העריך כי מרבית הבנקים שלא יצליחו לשרוד את המשבר יהיו כאלה בעלי נכסים שערכם נמוך מ-2 מיליארד דולר.

"מספר העיקולים של בתים למגורים מצויים ברמות שיא, חדלות הפירעון של הלוואות על נכסי נדל"ן עולות בהתמדה והלוואות לקבלני בנייה למגורים ולמקרקעין זינקו על רקע המשבר החמור ביותר שפוקד את שוק הנדל"ן בארה"ב", אמר קסידי בסקירה ששלח ללקוחותיו.

קאסידי הוסיף: "ככל שהרגולטורים ימהרו לסגור את הבנקים הבעייתיים, כך תתאושש המערכת מהר יותר", "אנחנו אפילו לא קרובים לסוף המדרון בגל הנוכחי בשוקי האשראי".

מאז תחילת משבר המשכנתאות והאשראי בשנת 2007 נסגרו כבר 34 בנקים בארה"ב, כאשר הבנק הגדול ביותר לקרוס היה וושינגטון מיוצ'ואל בשנה שעברה.

קסידי ועמיתיו פיתחו מערכת התראה מוקדמת מפני קריסה של בנקים אותה הם מכנים "יחס טקסס" אשר מודדת את האשראי הבעייתי של הבנק כאחוז מסך ההון בו יכול להשתמש הבנק לצרכי הלוואה.

מבין 50 הבנקים הגדולים בארה"ב מבחינת היקף הנכסים ציין קסידי את סטרלינג פיננשל כבעל יחס טקסס הגבוה ביותר בסיום הרבעון הרביעי, היחס של הבנק הנ"ל עלה ל-54% לעומת 45.4% בסיום הרבעון השלישי ולעומת 15.6% בסיום השנת 2007.