עמוק בתוך המייל: Emailbased מכינה גלריה מהתמונות ומסרטוני הווידיאו שכבר שכחתם מקיומם

הסטארט-אפ הישראלי מציע למשתמשים רשומים פתרון פשוט הקרוי 2Pad: לאתר את כל קבצי המדיה ש"קבורים" בתיבות הדואר שלהם וליצור מהם גלריית תמונות אינטרנטית

זה כבר כמה שנים שלכל גולש אינטרנט יש תיבת מייל אחת לפחות, ואם מדובר בשירותי דואר אלקטרוני שאינם מגבילים את נפח האחסון המותר, הרי שתיבות הדואר האישיות שלהם כוללת אלפי הודעות שאף אחד לא זוכר שהן קיימות, לא כל שכן כשמצורפות אליהן תמונות או קטעי וידיאו סנטימנטליים.

הסטארט-אפ הישראלי Emailbased, שהוקם ב-2007 על ידי שלושה עולים מצרפת - אהרון בובליל (מנכ"ל), פיליפ למברוסו (סמנכ"ל כספים) וארי טבקה (סמנכ"ל טכנולוגיות) - מציע למשתמשים רשומים פתרון פשוט הקרוי 2Pad: לאתר את כל קבצי המדיה ש"קבורים" בתיבות הדואר שלהם וליצור מהם גלריית תמונות אינטרנטית.

"הבנו שהאי-מייל האישי מלא בהרבה מסמכים רבי ערך, שלא כולם זוכרים שהם קיימים ולכן יזמנו את השירות שמיועד לצרכנים, במטרה לאפשר להם נגישות לאותם קבצים", מסביר בובליל. "זה לא מצריך שום הורדה או התקנה של אפליקציה ואנחנו לא שואבים את הקבצים מההארד-דיסק של מחשבי המשתמש, אלא מהמייל האינטרנטי בלבד".

על מנת ליהנות מהשירות, משתמשים צריכים להזין באתר החברה את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם ואת הסיסמה שלו והמערכת מתחילה לסרוק באופן אוטומטי את תיבת הדואר האישית שלהם. בכל פעם שהיא מוצאת קטע וידיאו או תמונה שמצורפים למייל, היא מעבדת אותו לפלאש (במקרה של וידיאו) או עושה ממנו קופי (במקרה של תמונה), יוצרת למשתמש גלריית וידיאו ותמונות ושולחת לו לינק אישי.

לדברי בובליל, המערכת גם מוסיפה לקבצים הללו את האינפורמציה שמופיעה במייל, כגון מי שלח את זה, באיזה אירוע נלקחה התמונה ומתי היא צולמה. "זה מאפשר לקבל את ההיסטוריה המלאה של התמונה או הסיפור שמאחורי קטע הווידיאו, שבהרבה מקרים לא תמיד זכורים למשתמש", הוא אומר. "בכל שבוע המערכת סורקת באופן אוטומטי את תיבת המייל ומוסיפה את הקבצים החדשים שהיא מאתרת לגלריה".

עד כה השקיעו היזמים בחברה סכום של מיליון אירו, אותו הרוויחו היזמים מעבודתם בחברות סטארט-אפ קודמות, שאחת מהן אף נמכרה ל-Net2Phone האמריקנית. את השירות השיקה החברה בספטמבר ומספר המשתמשים בו עומד על 300 אלף איש, מתוכם 20 אלף משתמשים פעילים, שמגיעים בעיקר מארה"ב, מצרפת ומישראל. "השירות תומך בכל שירותי הדואר האלקטרוני הגדולים, כגון Gmail, יאהו מייל או הוטמייל, ואנחנו גם במגעים עם חברות שמספקות שירותי דואר מקומיים במדינות שונות", מוסיף בובליל.

*מהיכן מגיעות ההכנסות?

בובליל: "השירות ניתן למשתמשים בחינם, אולם מעל נפח אחסון של 1 ג'יגה בייט אנחנו דורשים תשלום חודשי הנע בין 2-5 אירו. בנוסף, אנחנו משתפים פעולה עם חברות דפוס במטרה לאפשר למשתמשים להדפיס את התמונות שלהם על מוצרים שונים, כגון חולצות, ומכל עסקה כזו אנחנו גוזרים עמלת תיווך". החברה גם מאפשרת ליצור אלבום תמונות דיגיטלי אישי, שמבוסס על אנימציית פלאש, לשתף אותו עם חברים ואף להוציא אותו לאור.

לדברי בובליל, החברה תגיע למצב מאוזן לקראת סוף 2009 והמטרה שלהם היא לחבור למותגים בינלאומיים גדולים במטרה להציע להם להשתמש בטכנולוגיה של החברה ולשלבה בפתרונות השונים שהם מציעים ללקוחות שלהם.