הסתערות על הקניונים ביום הבחירות: בעזריאלי מעריכים כי 200,000 איש ביקרו בקניון; ההמון נהר לאיקאה

מנכ"ל קניוני ישראל, משה רוזנבלום: "החניונים בתפוסה מלאה, לא יכולנו לפלל למזג-אוויר טוב יותר מבחינתנו"

יום הבחירות, יום שבתון במשק, מביא את הציבור הישראלי לנהור לקניונים. אחרי תקופה של האטה קשה בפידיונות החנויות בקניונים, עם ישראל נוהר אליהן היום בהמוניו.

רשת המשביר לצרכן סגרה היום (ג') לראשונה בתולדותיה את הסניף בנהריה לפרק זמן מסוים בשל עומס לקוחות בסניף, וחוסר יכולת לתת שירות לכמות כה גדולה של אנשים בו זמנית. הרשת מדווחת כי פידיון מכירות הרשת בשעה זו הוא פי 2 מיום רגיל.

מנכ"ל קניוני ישראל, משה רוזנבלום, מסר היום ל"גלובס" כי רשת חנויות האופנה לי קופר דיווחה בצהרי היום שכבר הגיעה להכנסות הגבוהות פי 4.5 מאשר ביום רגיל. לדבריו הגיעו לקניונים הגדולים שבבעלותו כ-15 אלף איש. "החניונים בתפוסה מלאה", אמר רוזנבלום "לא יכולנו לפלל למזג אוויר טוב יותר מבחינתנו".

לדברי פאר נדיר, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, הפידיון בכלל קניוני עזריאלי הסתכם היום בפי 2.5 מפידיון יום רגיל. לדבריו, נרשמה תנועת לקוחות הגבוהה פי 2 מהתנועה ביום רגיל, והם צופים כי עד סוף היום יבקרו בקניוני עזריאלי בין 150 ל-200 אלף לקוחות בכל היום. החניונים בקניון מלחה נסגרו כבר ב-11:00.

בקניון גבעתיים ומרכזי ישרו סנטר מדווחים על תנועת לקוחות הגבוהה פי 3 מהתנועה ביום רגיל, ומעריכים כי הפידיון יסתכם בפי 2 מפדיון יום שישי ופי 3 מפידיון יום חול.

בקניון G רוטשילד בראשון-לציון, עד שעות הצהריים ביקרו היום 20 אלף איש, וזאת בהשוואה ל-15 אלף ביום רגיל מלא.

לקניון הקריון שבקריית-ביאליק הגיעו עד השעה שתיים בצהריים פי שניים וחצי מבקרים מאשר ביום רגיל. בקניון רננים שבשרון, נרשמה תפוסה מלאה בחניונים, ופקקי תנועה חסמו את הדרכים המובילות אליו. מספר המבקרים שהגיע אליו עלה בשיעור גבוה פי אחד וחצי ויותר מאשר ביום עסקים רגיל.

לקניון סביונים ובקניון רמת-אביב הגיעו עד הצהריים כמות המבקרים שמגיעים אליהם ביום שלם.

מקניון רננים נמסר על עומס תנועה ופקקים בכל דרכי הגישה לקניון, ועל חניונים מלאים עד אפס מקום. ברננים יש היום כ-70% יותר מבקרים מיום רגיל ו-10% יותר מבקרים מיום הבחירות הקודם.

האקלים החם בחודשיים שחלפו, לצד ההאטה במשק, פגעו מאוד בפידיונות חנויות האופנה שהציעו קולקציות חורף. הן הקניונים והן בעלי הרשתות ראו ביום הבחירות פוטנציאל להגברת המכירות באופן משמעותי ולכן כמעט כולם יצאו במבצעי מכירות מיוחדים. בסופו של יום, יתברר אם נהירת הקהל לקניונים באה לידי ביטוי באותה המידה גם בפידיונות.

ואילו ברשת איקאה דיווחו על 20 אלף מבקרים, 2.8 מיליון שקל מכירות ו-65 אלף מוצרים נמכרו בחנות.

חי גאליס, מנהל המרכזים בקבוצת ביג מרכזי קניות המפעילה 12 מרכזים ברחבי הארץ, מדווח על גידול בפדיונות שבין 200- 400 מיום רגיל. בחנויות האופנה נרשמו מכירות של פי שלושה מיום רגיל ובחנויות החשמל בממוצע פי שניים. מגרשי החניה היו מלאים ובחלקם אף נרשם לחץ ועומס בכניסות.