טבע מפטרת יותר מאלף עובדים בעולם: 790 בקרואטיה, עוד 300 במיאמי; החברה לא מפטרת בישראל

העובדים בקרואטיה הם מחברת Pliva ; לפי העיתונות בקרואטיה, טבע תשלם למפוטרים 40-50 אלף אירו לעובד, בהתאם למספר שנות העבודה שלו ; מי שעבד כל חייו ב-Pliva יזכה ל-270 אלף אירו ; ועובדי Pliva הנותרים? הם יזכו להעלאת שכר

עם השלמת הרכישה של באר תמורת למעלה מ-9 מיליארד דולר, טבע מתחילה במהלך של אינטגרציה שכרוך גם בפיטורי עובדים בחו"ל. לפי דיווחים שפורסמו בארה"ב ובקרואטיה, טבע מתכננת לסגור מפעל במיאמי, ולפטר 790 עובדים בקרואטיה.

כחלק מרכישת באר קיבלה טבע גם את חברת Pliva הקרואטית, אותה רכשה באר בשנת 2006. כעת מדווח העיתון Croatian Times שטבע תשלם לעובדים שיפוטרו "פיצויי פיטורים ענקיים". מדובר בכ-40-50 אלף אירו לעובד, בהתאם למספר שנות העבודה שלו. מי שעבד כל חייו ב-Pliva יזכה לקבל פיצויים של 270 אלף אירו. לפי הדיווח, עובדי Pliva הנותרים יזכו להעלאת שכר.

יו"ר החברה הקרואטית, מאטקו בולנקה, ציין את חשיבות החברה לכלכלה הקרואטית והוסיף שהפיטורים שמבוצעים חיוניים להבטחת העתיד של עסקי החברה.

במקביל, מדווחת התקשורת במיאמי על סגירה צפויה של מפעל Doral של טבע בעיר ופיטורי 300 העובדים בו עד סוף 2010. המפעל הוא ירושה דווקא מהרכישה הקודמת של טבע, אייווקס, וחלקו כבר נמכר לחברת הטכנולוגיות הרפואיות Becton Dickinson ב-2008. דוברת מטעם טבע מסרה לתקשורת המקומית שהפיטורים יחלו ברבעון השני או השלישי של 2009, והחברה תסייע לעובדים במציאת מקום עבודה ותשלם להם פיצויים. בנוסף היא ציינה שטבע מעסיקה כיום עוד כ-100 עובדים במפעלים אחרים באזור דרום פלורידה.

טבע נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של ת"א לפי שווי שוק של 33 מיליארד דולר. החברה בניהולו של שלמה ינאי תפרסם את הדו"חות הכספיים לסיכום 2008 ב-17 בפברואר. *