ליברמן מאותת ללבני? "גדלנו במחנה הלאומי ואמרנו שאנו רוצים ממשלת ימין ונטיית ליבנו היא לממשלה לאומית וימנית"

[בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] יו"ר ישראל ביתנו: "סדר העדיפויות שלנו ברור: חייבים להגיע להכרעת הטרור - לא הפסקת אש. יש לשחרר את גלעד שליט ולהכריע את החמאס" ; דעה/ המושלים בכיפה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, המחוזר על ידי בנימין נתניהו וציפי לבני לצורך הקמת ממשלה, שעל פי המדגמים קיבל 14-15 מנדטים, אמר לפני דקות אחדות: "אני רוצה להודות לכל תומכי ישראל ביתנו, אני רוצה להודות למאות האלפים שהצביעו ועשו הכרעה ברורה ומאוד לא פשוטה".

ליברמן הוסיף: "אני שמח שאנחנו מפלגה שלישית בגודלה במדינת ישראל. במה ישראל ביתנו שונה מהמפלגות האחרות? אנחנו שונים בכך שאנחנו היחידים שמתכנסים בירושלים".

"הדבר המרכזי במערכת הבחירות הזו - אנחנו קבענו את סדר היום וזה ההישג הגדול. אנחנו הגדרנו מהו הסדר הנכון, בלי נאמנות אין אזרחות וכל השאר שלא יתווכחו", הוסיף.

"אני חושב שהקביעה הזו וכל הוויכוח סביב זה הוא אחד החשובים שיקבע את עתידה של מדינת ישראל ואני רוצה להזכיר שהוויכוח העיקרי הוא על האופי העתידי של מדינת ישראל כציונית ודמוקרטית וזה ויכוח אמיתי", אמר ליברמן.

"תוצאות המדגמים ישתנו ולדעתי לטובה כשייספרו קולות האמת וקולות החיילים יהיו תוצאות טובות יותר עבור המחנה הלאומי". ליברמן בירך את מפלגת קדימה על זכייה ברוב קולות המדגם.

"חייבים לנוע לכיוון שינוי שיטת הממשל", אמר ליברמן, "הבעיה שכל אלו שמדברים הם הצביעו נגד שינוי שיטת הממשל וישראל ביתנו פעם אחר פעם רצתה בשינוי השיטה".

"אני שמח שהמפתח להרכב הממשלה הוא אצלנו. זה גם מטיל עלינו אחריות וההחלטה תהיה לא קשה לנוכח האירועים האחרונים. אני מודה, גדלנו במחנה הלאומי ואמרנו שאנחנו רוצים ממשלת ימין ונטיית ליבנו ללא ספק לממשלה לאומית וימנית".

"לא נקבל הכרעות כרגע. דיברתי גם עם בנימין נתניהו וגם עם ציפי לבני - אנחנו לא פוסלים אף אחד. נילחם על העקרונות שלנו ודיברנו על זה בצורה הכי ברורה והכי פתוחה". "נעשה פה שימוש שלא ייעשה מבחינת רטוריקה מבחינת רבנים ושמות ותהיה פה החלטה לא פשוטה - יש לנו דרך ועקרונות ולא נוותר עליהם".

"סדר העדיפויות שלנו ברור: חייבים להגיע להכרעת הטרור - לא הפסקת אש. יש לשחרר את גלעד שליט ולהכריע את החמאס", אמר ליברמן. "חייבים להפיל את שלטון החמאס, הם לא יתקיימו ולא משנה איזו ממשלה תקום. אם נהיה בממשלה זו היעד הראשון יהיה ברור - חיסול החמאס ושום הפסקת אש, שום מו"מ לא ישיר ולא עקיף".

"גם בתחום המדיני הגיע זמן לבחון דברים מחדש. לא יהיה המשך מדיניות כפי שהיה אין מקום להמשכיות. לכן, אני מציע להתאזר בסבלנות ולראות מהי חלוקת המנדטים. ישראל ביתנו היא לא רק מפתח לממשלה הבאה אלא כפי שהיא קבעה את סדר היום בבחירות היא תקבע את סדר היום בממשלה".