טורבינה לייצור חשמל באמצעות גז טבעי הונחה השבוע באתר תחנת הכוח רמת-חובב

בשבוע שעבר הגיעו ארצה 2 טורבינות של GE, שנרכשו במסגרת תוכנית החירום שהתווה המשרד לתשתיות לאומיות ; הטורבינה השנייה תונח על יסודות המבנה בשבוע הבא

השבוע הונחה טורבינה לייצור חשמל באמצעות גז טבעי על יסודות המבנה באתר תחנת הכוח רמת חובב, סמוך לבאר-ששבע.

הטורבינה, במשקל 220 טון, מתוצרת חברת ג'נרל אלקטריק (GE), הונפה על-ידי מנוף בעל כושר הרמה של 750 טון.

בשבוע שעבר הגיעו לארץ 2 טורבינות גז לייצור חשמל, שנרכשו במסגרת תוכנית החירום שהתווה המשרד לתשתיות לאומיות. הטורבינה השנייה תונח על יסודות המבנה בשבוע הבא, ובכך תאפשר עמידה בלוחות הזמנים להשלמת תחנת הכוח.

שתי הטורבינות מיועדות, כאמור, למחז"מ (מחזור משולוב. ש.ח) רמת-חובב במחזור פתוח. הכנסתן של יחידות המחז"מ שיהיו דו-דלקיות (מסוגלות לפעול באמצעות גז וסולר) יוסיפו לכושר הייצור של חברת החשמל עוד כ-250 מגוואט ובכך יגדילו את סך עתודות הייצור של חברת החשמל.

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, ציין כי חברת החשמל רואה חשיבות רבה בקידום פרויקט החירום ובהגדלת עתודות הייצור במהירות האפשרית: "כחברה לאומית אנו רואים חשיבות עליונה בקידום פרויקטי החירום ולשם כך אנו מקצים את מרב ומיטב המשאבים העומדים לרשותנו לרבות משאבים פיננסיים", הדגיש לסקר.

לסקר ציין שכל הגורמים במשק, ובמיוחד רשויות התכנון, צריכים לשנס מותניים ולסייע לחברת החשמל לעמוד בלוח הזמנים להקמת התחנה. הוא הדגיש, שכל עיכוב מצד רשות כלשהיא, או גורמים אחרים שמעורבים בפרויקט, עלול להכשיל את המאמצים להשגת המטרה של הגדלת כושר הייצור לשנים 2009 ו-2010.

עם זאת, נציין ש"גלובס" חשף כי בדו"ח שהוכן עבור רשות החשמל נכתב שלפי מינהל התכנון, החברה היא שמעכבת: כשהמינהל העביר לה הערות לתיקון בקשתה להיתר לעבודות מקדימות, היא "לא פעלה (...) לבצע את התיקונים הנדרשים בלו"ז המתאים לדחיפות" ההקמה.

המשנה למנכ"ל בחברה, משה בכר, מציין כי בעידן של מחסור בחשמל, הגעתן של הטורבינות לישראל מהווה נדבך משמעותי בהבטחת הספקת החשמל הסדירה ללקוחות החברה ולאזרחי המדינה.