אולפני הרצליה: ב-3 החודשים האחרונים בוטלו הפקות בהיקף 18 מיליון שקל

לדברי מנכ"ל משותף באולפנים, זכייניות הטלוויזיה לא מוציאות בחודשים האחרונים הפקות לעבודה חיצונית

אולפני הרצליה מלינה על ביטול הפקות בהיקף של כ-18 מיליון שקל ב-3 החודשים האחרונים, כך אומר בשיחה עם "גלובס", מנכ"ל משותף באולפני הרצליה, יואב פרץ. פרץ אמר את הדברים בהמשך לשימוע שערכה מועצת הרשות השנייה בעניין מיקוד הרגולציה, ובחינה מחדש של סעיף 14 אשר מטרתו להגן על המפיקים החיצוניים.

סעיף 14 קובע כי היקף ההפקות החיצוניות יעמוד על 65% והשאר ייעשו במסגרת הזכייניות. "נוצר מצב שההפקות עוברות להפקה בתוך הבית של הזכייניות כמו גם האולפנים עצמם. כל זכיין מקים אולפן משלו, ולאט-לאט העובדה יוצאת מהשוק. אנו נלחמים פה על הבית שלנו", אומר פרץ.

לדבריו, "אני לא מתנגד למתן הקלות לזכייניות. זה בסדר, וזה לגיטימי שלאור המצב הכלכלי רוצים לאפשר הקלות לערוצים 2 ו-10, אבל יש לעשות איתם טרייד, לתת הקלות בדבר אחד שיחזירו את זה במקום אחר. השוק יכול למצוא את האיזונים ואני מוכן לנהל את המשא ומתן". פרץ מבהיר כאמור כי "אולפני הרצליה חטפה בחודשיים האחרונים ביטולים של הפקות בהיקף של 18 מליון שקל. פיטרנו עובדים וקיצצנו שכר, אנו בקושי שורדים". פרץ הוסיף כי, "שלושה אולפנים נסגרו ב-3 השנים האחרונות - טלעד, רול וג.ג. תל אביב ומנגד אף אולפן חדש לא נפתח. אני מעריך שבקרוב ייסגר אולפן נוסף, וזו רק ההתחלה. אנו בסך הכל רוצים בסוף היום לעבוד ולייצר".

"לא אכפת לי אם מפיקים אצלי דרמה או טלנובלה, לי חשוב שתהיה עבודה. סעיף 14 מדבר על עבודה ולא על איזה עבודה. וכן, אני אומר את זה בקול רם, פרק של טלנובלה מפרנס כל יום 40 משפחות, לעומת זאת פרק של דוקומנטריה - מפרנס הרבה פחות", אומר פרץ.