אסוקס ורנסאס היפנית יספקו מוצר לפיתוח התקני תקשורת

המוצר המשותף מיועד לסיוע בפיתוח של התקני תקשורת ניידים ; שילוב המעבדים של שתי החברות, יסייע לרנסאס למנף את הגישה שלה ליצרניות אלקטרוניקה

מפתחת מעבדי התקשורת האלחוטית Asocs הודיעה על אספקת פלטפורמה משותפת עם ענקית הרכיבים האלקטרוניים Renesas. המוצר המשותף מיועד לסיוע בפיתוח של התקני תקשורת ניידים.

רנסאס היפנית, שהוקמה ב-2003 כאיחוד בין היטאצ'י ולחטיבת האלקטרוניקה של מיצובישי, היא אחת הספקיות הגדולות בעולם לרכיבים אלקטרוניים לתקשורת אלחוטית והיא.

שיווק במזרח אסיה

אסוקס, מפתחת שבב בשם MP-100, שמיועד לעבודה מול סוגים שונים של פרוטוקולים אלחוטיים.

החברה, אותה הקימו בשנת 2003 פרופ' שמעון ליצין מאוניברסיטת תל אביב ודורון סלומון, מנסה להתמודד עם הקשיחות שנגזרת מהשימוש של יצרני התקני התקשורת בפרוטוקולים שונים. השבב של אסוקס מתייחס לשני אתגרים: היכולת לעבוד עם כל רשת תקשורת מבלי לספק מעבד תקשורת שונה וכן הרצה של אפליקציות במקביל (כגון GPS לצד VoIP).

אסוקס, שמנוהלת על-ידי גלעד גרון, סיימה לפני כשנה את פיתוח השבב הראשון שלה והחלה בתהליך השיווק שלו ללקוחות במזרח אסיה.

במקביל, בישרה אז החברה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ענקית האלקטרוניקה היפנית פוג'יטסו, שתקבל את האחריות על כל הייצור והאספקה של השבבים שפיתחה.

פוג'יטסו גם הובילה לפני כשלוש וחצי שנים את סבב הגיוס הקודם באסוקס, כאשר היא הצטרפה כמשקיעה אסטרטגית. במסגרת ההסכם הנוכחי, תשלב אסוקס את המעבד שלה עם מעבד ה-RF של רנסאס, וכך תוכל גם למנף את הגישה של רנסאס למספר גדול של יצרניות אלקטרוניקה.