על רקע דו"ח המלאים שהצביע על עלייה גבוהה מהצפי במלאי הנפט: מחירה של חבית ירד ב-4% ל-35.95 דולר

מלאי הנפט עלה ב-4.717 מיליון חביות, לעומת צפי לעלייה של 2.75 מיליון חביות ; כמות המלאים הגיעה לשיא של 34.9 מיליון חביות ; מלאי הדלק ירד ב-2.662 מיליון חביות לעומת צפי כי יעלה ב-500 אלף חביות

על רקע פרסום דו"ח המלאים לשבוע שהסתיים ב-6 בפברואר, מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה במארס, סיימו בירידה של 4% לרמה הנמוכה מזה חודש ימים.

דו"ח המלאים הציג עלייה חדה מהצפי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, זה השבוע השביעי ברצף והצטבר לשיא חדש בשנה וחצי האחרונות של 34.9 מיליון חביות. הנפט התקשה בימים האחרונים לשמר את העליות שנרשמו בו במהלך יום המסחר, כאשר ביומיים האחרונים רשם עליות תוך יומיות של כ-5% אך סיים את המסחר בירידות.

מדו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו עלה כי ממשיכה מגמת הגידול ברמות המלאי בארה"ב, אולם ירידה בלתי צפוי נרשמה ברמות המלאים של הדלק. מלאי הנפט הגולמי עלה ב-4.717 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 2.75 מיליון חביות וכמות המלאים בארה"ב הגיע לשיא חדש של 34.9 מיליון חביות. מלאי הדלק (בנזין, גזולין) ירד ב-2.662 מיליון חביות לעומת צפי כי יעלה ב-500 אלף חביות.

בבורסת הסחורות בניו-יורק מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה במארס סיים בירידה של 4%, שהם 1.61 דולר, וננעל ברמה של 35.95 דולר לחבית.

מחירו של הגז הטבעי עולה ב-1% כאשר מחיר החוזה נסחר במחיר של 4.8 דולר. המשקיעים הישראלים החלו לאחרונה גם הם לעקוב אחר מחירו של הגז הטבעי על רקע גילויו במאגר תמר 1.

מנכ"ל ישראמקו, יוסי כהן אמר היום ל"גלובס": "תוך חמישה חודשים נתחיל לדבר עם חברת החשמל, כמות הגז הזאת יכולה לספק חלק מאוד גדול מצורכי האנרגיה של המשק הישראלי" והוסיף, "צריך גם שהמדינה תקבע מדיניות אנרגיה - כולם צריכים לבסס את מדיניות הגז על גז ישראלי", "אני לא חושב שתהיה לנו בעיה לממן את הקידוחים והפיתוח" דבריו באו על רקע הדיווחים כי פוטנציאל הקידוח גבוה ב-61% מההערכה המקורית. האנליסט יואב בורגן מלידר צופה אפסייד של 97% במניית ישראמקו.

מבין הסחורות נציין גם את הזהב אשר עולה ב-1% ונסחר ברמה של 922.8 דולר לאונקיה,לאחר שאמש רשם עלייה של 3% במחירו. מתחילת השנה עלה מחיר הזהב ב-4%, כאשר ביצועיה של המתכת היקרה טובים בהרבה ביחס לביצועי מדד ה-S&P אשר איבד מתחילת שנת 2009 כ-7% נוספים מערכו.