תוכנית התמריצים של הממשל האמריקני אמורה לקבל היום אישור סופי - תעמוד על 789 מיליארד דולר

(עדכון) אובמה פירסם תגובה בכתב לאישור התוכנית בקונגרס ובו אמר כי התוכנית היא תוכנית מבורכת שתיצור 3.5 מיליון מקומות עבודה

אתמול בערב (ד') הושגה הסכמה בקרב המחוקקים בארה"ב בנושא תוכנית התמריצים לכלכלה האמריקנית. ע"פ הפשרה, שעשויה להיות מאושרת כבר ביום שישי הקרוב ע"י הנשיא אובמה, לאחר שתעבור את הצבעת הסנאט - היקף תוכנית התמריצים יעמוד על 789 מיליארד דולר.

התוכנית בעלת ההיקף העצום הולכת להוציא על כל עובד בארה"ב 400 דולר על כל עובד בארה"ב, כשהתוכנית המקורית שעמדה על טריליון דולר עמדה על השקעה של 500 דולר לעובד בארה"ב.

כזכור, שר האוצר האמריקני טים גייתנר, דיבר על תוכנית בהיקף של כטריליון דולר, אך המפלגה הדמוקרטית בממשל, ונציגים גם מהמפלגה הרפובליקנית, ערערו על הסכום העצום שיילקח ממשלם המיסים האמריקני, ודרשו כי משלם המיסים יהנה אף הוא מהכספים.

גורמים בבית המחוקקים מסרו כי המספרים עדיין עמומים, והתמונה צפויה להתבהר עד סוף השבוע. חלקם מסרו גם כי התוכנית תכלול קיצוץ במיסוי ומתן תמריצים למשקי הבית, כפי שדרשו הנציגים הרפובליקנים בממשל, שתמיכתם בתוכנית הכרחית.

הדיונים להשגת פשרה בנוגע להיקף התוכנית, עלו כשהבית הלבן והסנאט אישרו 2 תוכניות שונות, ופשרה בינהן היתה נחוצה. הסנאט אישר תוכנית בהיקף 838 מיליארד דולר, והאוצר דיבר על סכום של 819 מיליארד.